Linképítés

A szerzőről:

Ebben a cikkben bemutatjuk a linképítési csomagjainkat, a munkamódszerünket és számos tudnivalót is megosztunk a témakörben. Figyelem! Nem csak csomagajánlatunk létezik, hanem minden ügyfélre személyre szabott SEO linképítés tervet tudunk kidolgozni! A kínálatunkban DA38-ig mindenféle oldal megtalálható, kiegészítve valódi magyar hírportálokon elhelyezett PR cikkekkel.

 

Linképítés csomagok

A folyamatos érdeklődés miatt mi is elkészítettük linképítés csomag termékeinket, melyek a legtöbb élethelyzetet lefedik.

Ezeket a csomagokat úgy fejlesztettük ki, hogy a nagyobb mennyiségű megrendelésekhez különféle extra szolgáltatásokat adtunk hozzá.

A cikkelhelyezést biztosító oldalak erősségének meghatározásakor mi is a DA (Domain Authority) értékeket vesszük alapul. Ez a MOZ cég által karban tartott értékelési módszer, ami logaritmikus alapú. Ez azt jelenti, hogy sokkal nehezebb eljutni a DA20 értékről a DA30-ra, mint a DA10-ről a DA20-ra. Ugyanígy jóval nehezebb elérni a DA40-et a DA30-ről, mint a DA30-at a DA20-ról.

Az első lépés még a linképítési csomagok előtt: SEO audit – ügyfeleink számára ingyenesen

Nagyon fontos, hogy a linképítés ne céltalanul legyen elvégezve, hanem megalapozottan. Emiatt első lépésként megnézzük a konkurenseket, és az ő helyezéseik alapján felkutatjuk a legjobb kulcsszavakat, amelyek a projekthez illenek. Ezekre a kulcsszakra indul el a linképítés.

Szintén kihagyhatatlan lépés a weboldal technikai beállításainak elemzése (on-site SEO elemzés). Ha a weboldal nincs rendben, akkor a linkek építése sokkal kevesebb eredményt ér el. Ennek során jobb SEO címeket javaslunk, és ha szükséges, további javaslatokat teszünk az oldal részeinek módosításaira.

A folyamat eredménye egy részletes SEO elemzés, ahol táblázatokkal és listákkal pontosan leírjuk, mit találtunk. Ezt még akár évekig fel lehet használni mindenféle SEO feladat, tartalomkészítés és linképítés során. Ezzel a dokumentummal te is átláthatod, hogy mire lesz szükség a későbbiek során.

Az elemzésben ilyen dolgokkal találkozhatsz, ahol részletesen meg is magyarázunk mindent:

A kulcsszavaid, az aktuális helyezéseid, és hogy melyik oldalrészedet tekinti éppen helyezettnek a Google:

Természetesen kikutatjuk a versenytársaid, és megnézzük, ők milyen stratégiát használnak, és mennyire erősek a kulcsszavaknál:

Kérd az elemzést a a Kapcsolatfelvételi oldalunkon vagy írj egy e-mailt az info@tartalomkeszites.hu címre!

SEO csomagjaink megrendelése itt

A két legnagyobb csomagunkban már PR cikk is szerepel, melyeket a legnagyobb hírportálokon teszünk közzé (pl. Blikk, Szeretlek Magyarország, BAON, ZAOL, VAOL, Privátbankár, Starity stb.), újságíró írja. Ezek alkalmasak arra, hogy nagy verseny esetén is elősegítsék a weboldal helyezéseit.

<< Ide kattintva megnézheted néhány eredményünket: háromszoros napi forgalom három hónap alatt, toplistás helyezések havi tízezres kereséssel rendelkező kulcsszavakra és sok más! >>

ALAP linképítés
140 EUR
  • 3 linképítési célú cikk
  • Kis költségvetésű projekthez
  • 1 darab 3000 karakteres
    blogbejegyzés a honlapodra
  • Ingyen jogtiszta kép
    a cikkekbe
PROFI linképítés
280 EUR
  • 6 linképítési célú cikk
  • Kisebb versenyhez
  • 2 darab 4000 karakteres
    blogbejegyzés a honlapodra
  • Ingyen Google Cégem helyi SEO tanácsadás
  • Ingyen jogtiszta kép
    a cikkekbe
PRÉMIUM linképítés
480 EUR
  • 1 PR cikk hírportálról
  • 4 linképítési célú cikk
  • Nagyobb versenyhez
  • 2 darab 4000 karakteres
    blogbejegyzés a honlapodra
  • Ingyen Google Cégem helyi SEO
  • Ingyen jogtiszta kép
    a cikkekbe
POWER linképítés
600 EUR
  • 2 PR cikk hírportálról
  • 4 linképítési célú cikk
  • Nagyobb versenyhez,
    még hatékonyabban
  • 2 darab 4000 karakteres
    blogbejegyzés a honlapodra
  • Ingyen Google Cégem helyi SEO
  • Ingyen jogtiszta kép
    a cikkekbe

Amennyiben a csomagoktól eltérő mennyiségű linkre van szükség, ott 35 EUR/épített cikk árat alkalmazunk

SEO ügynökségeknek egyedi árat biztosítunk, melynek feltétele a rendszeres megrendelés.

A keresőoptimalizálás csomagok mellett számos más feladatban is segíteni tudunk. Ezek a következők:

  • Kulcsszókutatás
  • Versenytárs elemzése

A linképítést saját magazin oldalainkon végezzük, kivéve a két legnagyobb csomagban található PR cikkeket, melyeket országos hírportálokon teszünk közzé.

    Mi az a linképítés?

    (1. fejezet)

    A linképítés (más néven link building) egy keresőoptimalizálási (SEO) stratégia, amelynek célja, hogy más weboldalakról minőségi hivatkozásokat (linkeket) szerezzen a weboldalunkra. A Google és más keresőmotorok a linkek számát és minőségét az egyik legfontosabb rangsorolási faktorként veszik figyelembe, így a linképítés kulcsfontosságú a weboldalunk keresőmotorokban elért helyezésének javításához.

    Miért fontos a linképítés?

    • Növeli a weboldalunk tekintélyét: A keresőmotorok úgy gondolják, hogy a weboldalunk értékes és megbízható, ha más weboldalak is hivatkoznak rá.
    • Javítja a weboldalunk rangsorolását: A Google és más keresőmotorok a linkek számát és minőségét az egyik legfontosabb rangsorolási faktorként veszik figyelembe.
    • Több látogatót szerez a weboldalunkra: A linkek révén a weboldalunkra látogatók száma növekedhet, akik potenciális vásárlókká vagy ügyfelekké válhatnak.

    Hogyan építhetünk linkeket ingyenesen?

    • Készítsünk értékes tartalmat: A weboldalunkra látogatókat értékes és hasznos tartalommal vonzhatjuk, ami arra ösztönözheti őket, hogy hivatkozzanak rá.
    • Vegyünk részt online közösségekben: Csatlakozzunk online fórumokhoz és csoportokhoz, ahol releváns tartalmat oszthatunk meg, és linkeket építhetünk a weboldalunkra.
    • Vendégblogoljunk: Írjunk vendégbejegyzéseket más weboldalakra, és a bejegyzésben hivatkozzunk a weboldalunkra.
    • Használjunk social media platformokat: Osszuk meg a weboldalunk tartalmát a social media platformokon, hogy növeljük a látogatottságot és a linkeket.

    Fontos megjegyezni, hogy a linképítés egy összetett és hosszadalmas folyamat, amely türelmet és kitartást igényel. A linkek építésekor fontos, hogy csak megbízható és releváns weboldalakról szerezzünk hivatkozásokat, és kerüljük a mesterséges linképítési technikákat, amelyek a weboldalunk büntetéséhez vezethetnek.

    További információkért a linképítésről:

    Mi az a SEO?

    (2. fejezet)

    A SEO (Search Engine Optimization) a keresőmotorok optimalizálását jelenti. Olyan technikák és stratégiák összessége, amelyek célja, hogy egy weboldal jobb pozíciót érjen el a keresőmotorok találati listáin (SERP).

    Miért fontos a SEO?

    • Több látogatót szerez: A keresőmotorok a leggyakoribb forrásai a weboldalunkra érkező látogatóknak. A jobb pozícióban szereplő weboldalak több látogatót kapnak.
    • Növeli a konverziós arányt: A keresőmotorokból érkező látogatók gyakran célzottabbak, mint más forrásokból érkezők, így nagyobb eséllyel konvertálnak vásárlókká vagy ügyfelekké.
    • Javítja a márka ismertségét: A jól rangsorolt weboldal nagyobb láthatóságot kap, ami javítja a márka ismertségét és megbízhatóságát.

    Hogyan működik a SEO?

    A Google és más keresőmotorok algoritmusokat használnak a weboldalak rangsorolásához a SERP-en. Ezek az algoritmusok figyelembe vesznek több száz faktort, többek között:

    • A tartalom relevanciája: A weboldal tartalma mennyire releváns a keresőkifejezéshez.
    • A tartalom minősége: A weboldal tartalma mennyire informatív, hasznos és jól megírt.
    • A linkek száma és minősége: Hány weboldal hivatkozik a weboldalunkra, és ezek a weboldalak mennyire megbízhatóak.
    • A weboldal technikai felépítése: A weboldal mennyire gyors, mobilbarát és könnyen használható.

    A SEO két fő típusa:

    • On-page SEO: Azon technikák, amelyeket a weboldalunkon belül alkalmazhatunk a rangsorolás javítása érdekében. Ilyen például a kulcsszókutatás, a tartalom optimalizálása, a metaadatok beállítása és a belső linkek használata.
    • Off-page SEO: Azon technikák, amelyeket a weboldalunkon kívül alkalmazhatunk a rangsorolás javítása érdekében. Ilyen például a linképítés, a vendégblogolás és a social media marketing.

    A SEO egy összetett és folyamatosan változó terület. Fontos, hogy naprakészek legyünk a legújabb trendekkel és technikákkal, hogy weboldalunk a lehető legjobb eredményt érje el a keresőmotorokban.

    További információk a SEO-ról:

    Hogyan működik a linképítés?

    (3. fejezet)

    A linképítés a keresőoptimalizálás (SEO) egyik legfontosabb eleme, amelynek célja, hogy más weboldalakról minőségi hivatkozásokat (linkeket) szerezzen a weboldalunkra. A Google és más keresőmotorok a linkek számát és minőségét az egyik legfontosabb rangsorolási faktorként veszik figyelembe, így a linképítés kulcsfontosságú a weboldalunk keresőmotorokban elért helyezésének javításához.

    A linképítés folyamata:

    1. Célok meghatározása: Először is definiáljuk a linképítési céljainkat. Szeretnénk növelni a weboldalunk látogatottságát, javítani a rangsorolását a keresőmotorokban, vagy építeni a márka ismertségét?
    2. Megfelelő weboldalak kiválasztása: Fontos, hogy olyan weboldalakról szerezzünk linkeket, amelyek relevánsak a weboldalunk tartalmához és célközönségéhez, és amelyek magas domain autoritással rendelkeznek.
    3. Linkek megszerzése: Számos technikát alkalmazhatunk a linkek megszerzésére, többek között:

      • Vendégblogolás: Cikket írhatunk más weboldalakra, és a cikkben hivatkozhatunk a weboldalunkra.
      • Infografikák készítése: Infografikákat készíthetünk, amelyeket mások beágyazhatnak a weboldalukra, és hivatkozhatnak a weboldalunkra.
      • Cikkek megosztása: Megoszthatjuk a cikkeinket a social media platformokon, hogy növeljük a látogatottságot és a linkeket.
      • Linképítési szolgáltatások igénybevétele: Számos cég kínál linképítési szolgáltatásokat, amelyek segíthetnek a weboldalunkra mutató linkek megszerzésében.

    Fontos megjegyezni, hogy a linképítés egy összetett és hosszadalmas folyamat, amely türelmet és kitartást igényel. A linkek építésekor fontos, hogy csak megbízható és releváns weboldalakról szerezzünk hivatkozásokat, és kerüljük a mesterséges linképítési technikákat, amelyek a weboldalunk büntetéséhez vezethetnek.

    További információk a linképítésről:


    SEO linképítés

    (4. fejezet)

    A SEO linképítés alatt a keresőoptimalizálás céljából felépített hivatkozásokat értjük, de ezek célja sokkal több a SEO-nál. Egy jó linképítő közben a reputációdat is emeli, hiszen nem mindegy, hogy milyen környezetben jelenik meg a weboldalad vagy vállalkozásod neve.

    A linképítés 2016 előtt még arról szólt, hogy minél több helyre ki legyen rakva a weboldalad hivatkozása. Sőt, évekkel korábban a Google számára az is elég volt, ha nagyon sok oldal linkelt téged, ekkor fénykorukat érték a spammerek, nem volt más dolguk, mint ezerszámra gyártani a hivatkozásokat.

    Azóta a helyzet megváltozott, s a mennyiségi linképítés helyébe a minőségi linképítés lépett. Itt arról van szó, hogy sokkal többet ér a Google szemében egy hivatkozás, ha az olyan környezetből érkezik, ami releváns az oldaladra nézve.

    A linképítés hogyan? kérdésre így könnyen meg lehet adni a választ, építs olyan hivatkozásokat, melyek a hozzád közel eső szövegekből érkeznek. Ha keresőoptimalizálással foglalkozol, akkor lehetőleg keresőoptimalizálásról, internetről, online marketingről szóló bejegyzésből kell linket szerezned. A legjobb, ha az egész weboldal erről szól, egy szakmai portálról származó hivatkozás így nagyon erős aduász lehet a kezedben.

    Persze, ez nem mindig elérhető, ilyenkor egy-egy kapcsolódó cikkben elhelyezve a linked is sikereket érhetsz el.


    A SEO PR cikk elkészítése

    (5. fejezet)

    Szövegíró vállalkozásként egyáltalán nem tetszik a trend, de a piaci folyamatok ellen nem tudunk mit tenni, ezért le kell írnunk, hogy hogyan működik a SEO PR cikk elkészítése. Az olyan linképítési csomagoknál, ahol 2000-3000 Ft-ra jön ki egy link, mely ráadásul már tartalmazza a szövegírást is, el lehet képzelni, hogy milyen minőségű tartalom készül. Az ilyen cikkeket a legtöbbször egy-egy SEO-snak feketén dolgozó, nem szövegíró írja meg. A minősége csapnivaló, de mivel magyarul van, a Google számára hordoz egy minimális értéket. Ráadásul az adott árban már annak a weboldalnak a fenntartása is benne van, amelyiken megjelenik a cikk.

    Az ennél egy fokkal drágább szövegek már tényleg az adott témáról szólnak, önálló kutatást is tartalmazhatnak, és olvasni is jó őket. A létrejövő szövegek hossza változó, általában legalább 2000 karakter, aminek a megírása is belekerül 3000 Ft-ba, erre jön még a publikálás ára.

    Profi PR cikket megíratni pedig akár 3 Ft-ba is kerülhet karakterenként, ezért az árért azonban már olyan tartalom készül, mely megállja a helyét az országos médiában is. Szövegíró vállalkozásként nem javasoljuk olyan tartalomírási szolgáltatás megrendelését, amely 1,5 Ft/karakter árnál olcsóbb. Ez az a határ ugyanis, amellyel Magyarországon ma, legálisan vállalkozva ki lehet hozni a tartalomkészítést. A szövegírás díja persze attól is függ, hogy mekkora mennyiségű önálló kutatásra van hozzá szükség, és mennyi anyagot rendelnek meg.


    Prémium linképítés

    (6. fejezet)

    Itt jön a képbe az úgynevezett prémium linképítés, amikor nem úton-útfélen elszórod az oldalad elérhetőségét, hanem csak a minőségi oldalakra kerülsz ki (minőségi linképítés). Miről ismerhetők meg az ilyen oldalak?

    • hosszabb múlttal rendelkeznek
    • jó minőségű és kapcsolódó tartalom van rajtuk
    • van igazi olvasójuk, nem csak a Google számára készítenek tartalmat SEO linképítés céljából
    • lehetőleg reszponzív, mobilbarát kinézettel rendelkeznek
    • jó az oldal ergonómiája, nincs tele reklámmal

    egy szóval összefoglalva: amelyeket te is szívesen megnézel, olvasol. Ha ilyen helyen el tudod helyezni a weboldalad hivatkozását, annak SEO előnye lesz.

    Nálunk a prémium linképítés azt jelenti, hogy saját tartalommal karban tartott, gondozott oldalakra helyezzük ki a megrendelő linkjeit. Egy-egy oldal felépítése nagy munka, mivel meg kell írnunk a teljesen egyedi tartalmakat, ezeket publikálni, mindegyikbe releváns külső és belső linkeket rakni, és képet választani. Bár ez számottevő munka, csak így tudjuk biztosítani, hogy a Google és más keresőrobotok szemében ezek a tartalmak valóban értékesnek tűnjenek, és ne csak valamilyen összeguberált webszemétnek. Hiszen csak akkor prémium a linképítés, ha a megrendelő szócikke is ilyen értékes cikkek közé kerül ki.


    Milyen típusú weboldalakra kerülhet ki a linked?

    (7. fejezet)

    A linképítés gyakorlatilag csak a rendelkezésedre álló pénzösszegtől függ.

    Ha elképzelsz egy piramist, ahol alul a legolcsóbb lehetőségek vannak, a csúcson pedig a legdrágább, akkor többféle szintről beszélhetünk. A lehető legolcsóbb választás, amikor főleg külföldi szolgáltatók teleszemetelik az internetet a linkjeiddel. Ezeknél robotok böfögik be a weboldalad hivatkozását fórumokba, weboldalak hozzászólásaiba és hasonló helyekre, ezres, tízezres vagy még nagyobb volumenben. Az ilyen munkák ára olcsó, de gyakorlati hasznot egyáltalán nem hoz. A Google viszont rövid időn belül észleli a spamet, és az egész weboldaladat kitilthatja a keresőjéből. Az ilyen linkspamet általában akkor használják, ha valamilyen átverést vagy illegális dolgot akarnak árulni, ahol nem baj, ha kukázni kell a weboldalt egy rövid időszak után.

    Az első komolyan vehető linképítési módszer a SEO PR cikknél az, amikor lejáró domain neveket vesznek meg a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek, majd magazinokat hoznak rajtuk létre. Ez az úgynevezett drop domain technológia, és Magyarországon (is) ez adja a linképítés nagy részét. A drop domainek nagy előnye, hogy volt már rajtuk weboldal, ezért erősnek számítanak a Google szemében. Ha az előző tulajdonosnak már nincs szüksége rájuk, akkor lejárnak, de a megszűnésük utáni pillanatban új tulajdonosok regisztrálják őket. Nem tarthatják meg az előző tartalmat, de a domain név még mindig erősnek számít, amire könnyebben építhetnek erős oldalt, mintha vadiúj domaint regisztrálnának.

    SEO PR cikk linképítés piramis

    A drop domaines oldalakra való linkelhelyezés olcsó, 3000-5000 Ft/cikk ártól indul. Egyes csomagajánlatok még ennél is olcsóbb árat adnak, de azoknál vigyázni kell, mert sokszor szinte nulla erejű oldalakat is ajánlanak bennük. A cikked és a linked ezekre a helyekre is kikerül, de a Google szemében nem sok SEO előnyt ad. Magyarországon a drop domaines linképítés az egyik leggyakoribb, munkánk során rendkívül gyakran találkozunk azzal, hogy a konkurensek kizárólag vagy majdnem kizárólag ilyen linkekkel kerültek az élre.

    A SEO PR cikkek következő szintje a komolyabb magazinok, ahol a tulajdonos a legtöbb esetben nulláról építi fel a tartalmat, és a weboldal azért lett erős, mert megérdemli. Vannak látogatói, előélete és rendszeresen kerülnek rá ki komoly anyagok. Az ilyen oldalakra 10000-20000 Ft körüli összegért lehet kikerülni, és ez még nagyobb linkerőt adhat át a webhelyednek.

    Ide lehet sorolni számos megyei hírlapot is, melyek rendelkeznek linkerővel, reputációval és olvasottsággal is. Ezek a hírlapok, mint a Vaol, Beol, Haol és társaik, 20000 Ft-tól érhetőek el, és jellemzően 40000-50000 Ft-os magasságokig mennek el. A komolyabb oldalak több pénzt kérnek el.

    A linképítés csúcsán pedig az olyan országos portálok szerepelnek, mint az Index vagy a z Origo, ezeknél százezres tételtől kezdve lehet kikerülni. Az ár mindig attól függ, hogy a cikkünk mennyire látható részére kerül a portálnak, kell-e főoldal, melyik kategóriáról van szó, van-e kedvezményünk stb.


    PR cikk linképítés vagy PR linképítés

    87. fejezet)

    A PR cikk linképítés vagy rövidebb nevén a PR linképítés egy linképítési megoldás, ahol fizetsz azért, hogy egy weboldal kirakja a hivatkozásod. Napjainkban ez már a sajtótermékek, újságok, portálok és magazinok egyik fő megélhetési forrása lett, ugyanis nagyon nagy a kereslet az ilyen PR cikkekre.

    A PR cikk a weboldaladról, vállalkozásodról vagy szolgálatásodról szól, és egy valóban érdekes témát jár körül. A jó PR cikk ismérvei:

    • figyelemfelkeltő címmel rendelkezik
    • figyelemfelkeltő bevezetővel rendelkezik, mely felveti a problémát, és elég érdekes ahhoz, hogy az olvasó tovább olvasson
    • a probléma meghatározása után ki is fejti azt, s elmondja, hogy miért jelent valóban gondot az átlagembernek, az olvasónak
    • a PR cikk végén megoldásokat is ajánl, amelyben meg kell jelennie a szolgáltatásodnak is
    • végül lezárja a cikket a konzekvencia levonásával.

    Egy jó PR cikk több, mint linkszerzési lehetőség. Alkalmas arra, hogy felépítse a hitelességed, így a bejegyzést olvasók elhiszik rólad, hogy szakértő vagy a területeden. Így nem csak SEO előnyöket kaphatsz, hanem valódi megrendelőket.


    PR cikk példa

    (9. fejezet)

    Ha PR cikk segítségével megvalósított példát keresel, akkor itt egy elképzelt eset, ahogy mi csinálnánk. Tegyük fel, hogy egy riasztókat árusító vállalkozás keres meg minket, amely linket szeretne az egyik riasztójának termékoldalára, egyben hitelességet is szeretne építtetni.

    A cikket mi ilyenkor valamilyen hiteles adat vagy adatok köré építjük. Például, megkeressük, hogy a KSH vagy a rendőrség adatai szerint hány betörés van évente. Ezután megnéznénk, hogy a MABISZ, a biztosítók szövetsége milyen statisztikákat mutat a sikertelen betörésekről, melyet riasztó hiúsított meg.

    A cikk címének válasszunk egy figyelemfelhívó témát, például: Vadiúj bizonyíték: a betörések 50%-a a riasztók miatt hiúsul meg!

    Ezután a bevezetőben elmondjuk, hogy a KSH statisztikái szerint minden évben egyre nő a betörések száma, majd közöljük az adatokat az elmúlt 5 évre. Természetesen linkeljük is az adott forrást, hogy az olvasó le is ellenőrizhesse az adatokat, s megkereshesse a táblázatokban a saját lakhelyét. A lényeg, hogy 100%-ban valódi adatokat használjunk, mert ha hazugságon kap az olvasó, akkor már veszett fejsze nyele!

    Miután az adatokat bemutattuk, egy beszúrunk egy új alcímet, mondjuk Házi módszerek a betörők ellen. Itt lehet mindenféle házi praktikát felsorolni, mely valamennyire hasznos a betörők ellen. Elmondhatjuk, hogy mindig érdemes bezárni éjszakára az ablakot, a kulcsot mindig ki kell venni a zárból, ha elmegyünk otthonról, érdemes estére időzítővel felkapcsoltatni a villanyt, és így tovább.

    Ezután a következő alcím lehet a profi megoldás, ami sokkal hatásosabb, mint a házi barkácsmódszerek. Ezt ki is kell emelni a címadással, például az A profi megoldás: riasztóval a betörések fele meghiúsul cím eléggé ütős.

    Ebben a szekcióban lehet bevetni az újabb adatokat a MABISZ-tól, mely elég hiteles forrás, és bemutatni, hogy a riasztók az igazi pro megoldás a betörők ellen. Szintén ebben a szekcióban kerül bemutatásra a megbízó szolgáltatása is, melyet nem TV shop módszerrel kell felvezetni, hanem részévé kell tenni a probléma megoldásának.

    A probléma ez esetben a betörők elleni védekezés, így a riasztónak olyan jellemzőit kell leírni, ami az olvasónak is hasznos. Ilyen lehet például az, hogy szerelő nélkül is telepíthető, áramkimaradás esetén is védi a házat, vagy védett a betörők szabotázsa ellen.

    A kész cikket aztán el kell helyezni valamelyik partner újság online verziójában, s hozzá kell adni a termék linkjét a kapcsolódó szövegrészhez.

    Mi történt ebben a PR cikkben?

    1. Felvetettünk egy valós problémát, megbízható forrásokkal alátámasztott statisztikákkal.
    2. Megoldási javaslatokat adtunk, ahol az ügyfél megoldása az egyik legjobb választás.
    3. A megbízó weboldala linket is kapott, emellett a vállalkozás hitelessége is nőtt.
    4. Így nem csak SEO előnyöket kapott, hanem a vásárlók szemében hozzáértő szakértővé vált.

    Ezek a PR cikk linképítés fő céljai.


    Linképítés ingyen

    (10. fejezet)

    Ha a linképítés ingyen megoldásaira kerestél rá, akkor jó hír, hogy vannak ilyen megoldások. Ehhez sokat kell dolgoznod, de ha van időd, nagyon jó eredményeket érhetsz el! A linképítés ingyen is ugyanolyan hatásos, de ne felejtsd el, hogy a saját időd is pénz!

    Ingyenes megoldások közül az egyik legjobb megoldás a vendégcikk elkészítése. Itt gyakorlatilag ugyanazt csinálod, mint a PR cikk esetében, csak keresned kell egy weboldal tulajdonost, aki kiteszi ingyenesen kiteszi a cikked a honlapjára.

    Hogyan csináld ezt? Keress rá a Google segítségével a téged érdeklő témákra, s olvasd el a felbukkanó találatokat. Ha találsz kapcsolódó cikkeket, akkor írj emailt a tulajdonos számára, s őszintén mondd el, mit szeretnél. Ajánld fel, hogy elkészítesz egy kapcsolódó cikket ingyen az ő weboldalára, jó minőségben és részletesen, cserébe csak azt kéred, hogy egy linket biztosítson a cikkből az oldaladra.

    Meglepő, de a linképítés ingyen is működik. Csak elég sok embernek kell írnod, s előbb-utóbb lesz olyan, aki pozitív választ ad. Az emberek alapvetően jó fejek, és szívesen segítenek mindenkinek, főleg, ha cserébe egy minőségi cikket is kapnak.

    A jó minőség a te érdeked is, mert ha egy összedobott, spam cikkből kapsz linket, az biztosan nem lesz minőségi linképítés, s inkább árthat is az oldalad számára!


    Linképítés – hogyan?

    (11. fejezet)

    A linképítés a keresőoptimalizálás (SEO) egyik legfontosabb eleme, amelynek célja, hogy más weboldalakról minőségi hivatkozásokat (linkeket) szerezzen a weboldalunkra. A Google és más keresőmotorok a linkek számát és minőségét az egyik legfontosabb rangsorolási faktorként veszik figyelembe, így a linképítés kulcsfontosságú a weboldalunk keresőmotorokban elért helyezésének javításához.

    A linképítés folyamatában fontos, hogy:

    • Természetesnek tűnjön: A linkek elhelyezése ne legyen mesterkélt, ne tűnjön spamnek.
    • Fokozatos legyen: Ne építsünk túl gyorsan túl sok linket, mert az gyanús lehet a Google számára.
    • Változatos legyen: Ne csak a megcélzott kulcsszavakat linkeljük, használjunk más szövegeket is.
    • Minőségi legyen: Csak megbízható, releváns weboldalakról szerezzünk linkeket.

    A linkek létrehozásakor:

    • Használjunk változatos horgonyszövegeket: Ne csak a megcélzott kulcsszavakat használjuk, hanem más szövegeket is.
    • Linkeljünk a weboldalunk különböző aloldalaira: Ne csak a főoldalra mutassanak linkek.
    • Használjunk nofollow linkeket: Bizonyos esetekben (pl. fizetett hirdetéseknél) nofollow linkeket kell használni.

    A linképítés eszközei:

    • Vendégblogolás: Cikket írunk más weboldalakra, és a cikkben hivatkozunk a weboldalunkra.
    • Cikkek megosztása: Megoszthatjuk a cikkeinket a social media platformokon, hogy növeljük a látogatottságot és a linkeket.
    • Linképítési szolgáltatások: Számos cég kínál linképítési szolgáltatásokat, amelyek segíthetnek a weboldalunkra mutató linkek megszerzésében.

    Fontos megjegyezni, hogy a Google és más keresőmotorok büntethetik a mesterséges linkek használatát, ha azok nem természetesnek tűnnek. Ezért fontos, hogy csak megbízható és releváns weboldalakról szerezzünk linkeket, és kerüljük a spammy linképítési technikákat.

    A linképítés hatékony stratégiájának kidolgozásakor:

    • Határozzuk meg a céljainkat: Mit szeretnénk elérni a linképítéssel? Növelni szeretnénk a weboldalunk látogatottságát, javítani a rangsorolását a keresőmotorokban, vagy építeni a weboldalunk reputációját?
    • Határozzuk meg a célközönségünket: Kik a weboldalunk ideális látogatói?
    • Kutassuk fel a releváns weboldalakat: Milyen weboldalakról szeretnénk linkeket szerezni?
    • Készítsünk értékes tartalmat: A minőségi tartalom vonzza a linkeket.
    • Légy türelmes: A SEO linképítés egy hosszadalmas folyamat, amely türelmet és kitartást igényel.

    A Smallseotools ingyenes Domain Authority ellenőrzőjét ide kattintva éred el.


    Linképítés árak – SEO PR cikk ára

    (12-13. fejezet)

    A korábban itt lévő két külön fejezetet összevontuk egyetlen, részletesebb bejegyzésbe.

    Az ezt az aloldalt felkereső látogatók nagy részek egyből a linképítés árak fejezetre ugrik, és ez nem véletlen. Ha végig olvasod ezt a részt, akkor megértheted, min múlik a PR SEO cikk ára, és hogyan alakítják ki a SEO szakemberek a linkek építésének árát.

    Az utóbbi években kialakult egy új kifejezés is, ez a prémium linképítés, mely a legtöbb esetben eltér a szokásos linképítéstől. Hogy pontosan mi tartozhat a prémium kategóriába, az sokszor változik, erről lejjebb részletesen írunk. Az biztos, hogy a prémium linképítés mindig többet és jobbat nyújt, mint a hagyományos linképítés.

    A hagyományos linképítéshez tartoznak azok a módszerek, amikor a SEO szakember olyan ingyenes linkgyűjtőkbe küldi be az oldalad, mint például a wyw.hu, a lap.hu és hasonlók. Ezeknek sok haszna nincs, ráadásul te is megcsinálhatod magadnak, nem kell pénzt fizetned érte. Bár a Google hivatalos kommunikációja szerint ezeket a linkeket a kereső már nem számítja be az oldalad erejébe, a tapasztalat szerint a magyar piacon azért valamilyen minimális hasznuk van. Arra jók, hogy egyes kereséseknél megjelenhess a gyengébb pozíciókban, például az 50-100. helyen. Ha pedig erős a verseny a területen, esélyed sincs velük. Ilyen szolgáltatást mi nem kínálunk, ha akarod, küldd be magad az oldalad a katalógusokba, de csak akkor, ha nincs pénzed másra.

    Mi a hagyományos linképítéshez soroljuk azokat a megoldásokat is, ahol ingyenes blogokon, például blog.hu vagy wordpress.com oldalakon létrehozott oldalakra rakja ki a SEO szakember a linked. Sokszor ráadásul pár sor szöveget írnak a linked mellé, így ez az egész módszer nagyon gyenge hatásfokú, inkább arra jó, hogy darabszámra meglegyenek a vállalt linkek. Külföldön ez már nem igazán működik, de a magyar piacon gyengébb versenynél adhat némi eredményt. Top pozíciókat a keresőben vagy erősebb versenynél bármilyen hatást azonban ne várj tőlük. Ha azt látod, hogy 10000-20000 Ft-ért adnak 10 linket, akkor erre számíthatsz. Mi ilyet nem csinálunk, mert ezt nem tartjuk hasznos megoldásnak a linképítéshez.

    Szintén a hagyományos linképítéshez soroljuk azt, amikor újraregisztrált, de gyenge oldalakra rakja ki a SEO szakember a linked, sokszor pár soros, max. 1000 karakteres szöveggel. Ennek a megoldásnak akkor lehet haszna a magyar piacon, ha nagyobb tömegben kerülnek ki a linkek, de eléggé kockázatosnak számít. Egyelőre a Google általában nem bünteti ezt a típusú linképítést Magyarországon, de bármikor lehet változás. Ez a kategória már egy fokkal drágább, ára eléri a linkenkénti pár ezer forintot is.

    Mi, és számos SEO-s a prémium linképítés alá soroljuk azt a megoldást, amikor lejárt, majd újraregisztrált domain nevekre kerülnek ki a tartalmak, benne a linkeddel is. Itt az az eltérés az előző módszerhez képest, hogy viszonylag erős domain neveket használnak fel, legalább DA20 értékkel. Mi is ilyen oldalakra építünk linket, ahol a cikkek minimum hossza 2000 karakter, az összes tartalom egyedi, és nem csak linképítés miatt publikálunk cikkeket, hanem hasznos tartalomként is. Az ilyen domain nevekből kevés jár le havonta, ezekért pedig a SEO-sok már nagy összegeket fizetnek csupán azért, hogy újra regisztrálhassák őket. Nem ritka, hogy egy-egy domain név megszerzése több tízezer forint, és ezután még fel kell tölteni kezdeti tartalommal. Viszont a módszer nagyon működik a magyar piacon, vadiúj honlapokat versenytől függően 4-12 hónap alatt top pozíciókba lehet velük juttatni a keresőben, míg régebbi oldalaknál és nagy versenynél ennél kissé több időre is szükség lehet. Ez az a kategória a prémium linképítésben, amit a magyar kis- és középvállalkozók meg tudnak fizetni, nálunk például az oldal tetején látható csomagok érhetők el, mely már tartalmaz egy 2000 karakteres szövegírást, és 1-4 link kerülhet be egy cikkbe.

    Van még egy típusú prémium linképítés, ahol az elkészült cikkek nem újraregisztrált domain nevekre kerülnek ki, hanem olyan hírportálokra, mint a Baon.hu, Haon.hu, Vaol.hu, Szeretlekmagyarorszag.hu, Index.hu és a többiek. Mivel az elmúlt években az ilyen portálok 2-3 kézbe kerültek, így iszonyatosan megdrágultak, és még az olcsóbb oldalakra is 50000 Ft körül van egy link, de inkább átlagosnak mondható a 100000 Ft feletti kategória, a határ pedig a csillagos ég. Cserébe az ilyen oldalak DA ereje 50 feletti, a legnagyobb hírportáloké pedig DA80 körüli vagy még nagyobb.

    Nagyok keresettek még a linképítés csomagok is, amelyek valamilyen előnyt adnak nagyobb mennyiségű rendelés során. Nálunk például ezeket az előnyöket kaphatok a linképítés csomagok megrendelésekor: Ingyen jogtiszta kép a cikkekbe, Ingyen linképítési terv és stratégia, Ingyen kulcsszókutatással, Ingyen konkurenciakutatással, Egy cikkben több kimenő link is lehet, többféle weboldalra, Ingyen tecnikai SEO beállítások a weboldalra.

    Néhány megjegyzés: sokan lenézik az újraregisztrált weboldalakra kitett linkeket, mint linképítési megoldást. Ennek oka főleg az, hogy sok ilyen oldal nagyon gyenge linkháttérrel rendelkezik, és pár soros cikkek kerülnek fel rájuk. Mindig érdemes megnézni, hova kerülnek ki a cikkeid, nálunk például valóban érdekes, hosszabb cikkek vannak fenn, az újraregisztrált domain neveink linkhátterében pedig a legnagyobb magyar hírportálok, oktatási intézmények és más nagy autoritású oldalak linkjei találhatók meg.

    Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtervezhessük a te linképítési kampányod is!



    Linképítés tippek

    (14. fejezet)

    A linképítéshez már eddig is több tippet írtunk ebben a bejegyzésben, de a teljesség igénye nélkül még íme néhány:

    1. Linképítés nélkül nincs SEO. Ha te eddig nem építettél linket, akkor itt az ideje, hogy elkezdd! Ha nincs pénzed a prémium linképítés szolgáltatásaira, akkor kezdd az ingyenes linképítéssel.

    2. Haladj fokozatosan. A linképítés sohasem lehet tömeges, mert a Google számára feltűnik, ha egyik napról a másikra tucatjával jelennek meg a weboldalad linkjei az interneten. Minél kisebb a weboldalad és minél újabb, annál kisebb mennyiséggel kezdj, először heti 1-2 linkkel. Ahogy egyre több látogatód van, úgy a linkjeid száma is növekedhet!

    3. Óvakodj a kóklerektől! A kóklerek, főleg az Ázsiából érkező ajánlatok azt állítják, hogy automatizált módszerekkel, csupán néhány ezer forintért linkek százait építik fel neked. Az ilyen ajánlatokat kerüld el, mert ők scriptekkel spammelik tele az internetet a hivatkozásaiddal, aminek a vége nem, hogy keresőoptimalizálási előny nem lesz, hanem egyenesen büntetést kaphatsz a Google-től!

    Láncszemek a linképítés hasonlathoz

    A linkek olyanok mint a láncszemek, összekapcsolják az oldalakat az interneten

    4. Cikkíráskor helyezd a hangsúlyt a minőségre. A Google mesterséges intelligenciával térképezi fel a szövegeket, s a tartalom egészét értékeli ki. Így nem elég kulcsszavakat használnod, hanem az egész szövegnek a témáról kell szólnia.

    5. A régi cikkekbe elhelyezett linkek nem működnek. Mostanában volt olyan kezdeményezés, hogy egyfajta olcsóbb PR cikk linképítés gyanánt, hírportálok több éves cikkeiben helyeztek el linkeket. Az elv az volt, hogy azokat is felfedezi előbb-utóbb a Google, és olcsóbbak, mint a vadiúj PR linképítés módszerek. Az ötlet, bár jónak tűnk, nem igazán vált be. Így ilyenre kár is áldoznod.

    A végére egy pro tipp: Szerezz nofollow linkeket is! A Google 2019. októberétől már a nofollow linkeket is beleszámíthatja a keresőoptimalizálási eredményeidbe. Olvasd el a részleteket itt:


    A nagy változás – a Google teljesen átalakította a nofollow linkek értelmezését

    (15. fejezet)

    A Google 2005-ben vezette be a nofollow attribútumot, mellyel egy weboldal tulajdonosa azt jelezheti, hogy nem szeretne linkerőt átadni a meghivatkozott oldalnak. A Google ugyanis a megalkotása óta fontos szerepet szán a linkeknek, s többek közt attól tart erősnek egy weboldalt, hogy hány másik weboldal hivatkozása mutat rá.

    Ezt használták ki a különféle spam robotok, amikor tömegesen helyeztek el linkeket idegen weboldalak hozzászólásai között, melyet először a Google figyelembe vett. Így csak meg kellett írni egy scriptet, mely milliónyi hivatkozást szórt szét a neten, s máris ki lehetett élvezni a bár rövid ideig élő, de mégis létező előnyöket.

    A webmesterek a hozzászólások linkjeit így ellátták a nofollow attribútummal, ezzel azt mondva a Google indexáló robotjai számára, hogy ne kövessék az adott linket, s a weboldal linkerejéből se részesüljön az adott cél.

    Az évek folyamán aztán a nofollow használata kiterjedt minden olyan linkre, mely nem természetes okok miatt jött létre, például, a szponzorált hivatkozásokat is ezzel kellett megjelölni a Google útmutatásai szerint.

    Az elmúlt időszakban pedig a weboldalak fenntartói túlzásba is vitték a nofollow használatát, s gyakran minden kimenő linket elláttak ezzel a jelzéssel. Ennek két oka volt: egyrészt nem akartak SEO hátrányba kerülni azzal, hogy véletlenül olyan weboldalt linkelnek, ami nem jó minőségű tartalmat jelenít meg, másrészt pedig különféle okok miatt nem is akartak felelősséget vállalni a harmadik oldalak irányába. Mindez oda vezetett, hogy a nagy híroldalak és szájtok már majdnem kizárólag nofollow linkeket adtak, ezzel pedig megnehezítették a Google munkáját, mely pont az egyik hivatkozásról a másikra ugrálva fedezi fel az internetet.

    A Search Engline Land 2018-ban írt a témában egy kapcsolódó cikket. A Stop! Think twice before using nofollow on your website című bejegyzésben pont arról van szó, hogy a weboldaltulajdonosok ne használjanak oldalszintű nofollow-ot, hanem inkább egyesével állítsák be, melyik linknek van szüksége erre az attribútumra, és melyiknek nem.

    Nofollow változások

    A Google bejelentett változásai szerint tehát a nofollow ezentúl nem direktíva lesz a keresőóriás számára, hanem csak ajánlás. A használatával ugyan a weboldalak tulajdonosai jelölhetik, hogy nem szeretnének leadni szavazatot a linkelt oldalra, de a Google attól még felhasználhatja a linket szavazatként a másik oldal rangsorolásához, miután feltérképezte annak tartalmát.

    Felértékelődik tehát a sokak által korábban elhanyagolt nofollow linkek építése, bár a legtöbb SEO szakember mindig is törekedett arra, hogy a dofollow linkek mellett nofollow linkek is kerüljenek a linkprofilokba. A most egyszerre értékessé váltható nofollow hivatkozások akár fel is boríthatják a találati listák eredményeit, habár a Google szerint erre nem fog sor kerülni. Hamarosan kiderül.

    2020. március 2-tól pedig további változások várhatók. Onnantól fogva a nofollow linkeket a keresőóriás már nem csak a rangsoroláshoz számíthatja be, hanem az indexeléshez és feltérképezéshez is. Így, ha a weboldal tulajdonosa nofollow mögé rejtett olyan tartalmakat az oldalon, melyet nem feltétlenül szeretett volna beindexeltetni a Google-lel, át kell térnie a robots.txt-ben történő tiltásra. Jövő márciustól ugyanis az amerikai cég az indexelés során is önmaga dönti el, elfogadja-e a nofollow link tulajdonságot, vagy sem.

    A Google nofollow, sponsored és ugc link attribútumainak hatása a keresőoptimalizálásra összefoglaló táblázat

    Új attribútumok: ugc és sponsored

    A Google a bejelentésével egyben be is vezetett két új attribútumot, ezek a rel=”ugc” és a rel=”sponsored”. Az ugc az user generated content rövidítése, s olyan felhasználó által létrehozott tartalmakat jelöl, mint például a hozzászólás, fórumbejegyzés vagy hasonlók. Ezeket korábban nofollow-ra kellett rakni, most a rel=”ugc” segíti a Google-t a tartalmak jobb értelmezésében.

    A rel=”sponsored” pedig minden olyan linknél használatos, melyet a weboldal tulajdonosa pénzért vagy más ellenszolgáltatásért tett ki. Eddig erre is a nofollow volt használatos. Az új sponsored attribútum azért is jó, mert a használatával elkülöníthető a fizetős link a szintén nofollow-val jelölt nem megfelelő tartalomtól.

    Ez utóbbit ugyanis továbbra is rel=”nofollow”-val lehet jelölni, így ha az oldaltulajdonosok olyan linket szúrnak be, ami nem megbízható, vagy valamilyen szempont szerint trash oldalra mutat, jelölhetik a linkjét nofollow-val. Ezzel a Google is tudja, hogy az oldal készítője semmilyen körülmények szerint sem akar link juice-t átadni, szavazatot biztosítani a rossz minőségű linkelt tartalomnak.

    A Google elmondta az is, hogy az attribútumok kombinálhatók, így például a rel=”sponsored nofollow” vagy a rel=”ugc nofollow” is érvényes jelölés, és a Google értelmezni fogja.

    Mi a teendő az rel=”ugc” és a rel=”sponsored” attribútumokkal?

    A Google külön kiemelte, hogy a webmestereknek semmi teendőjük a most bejelentett változások miatt. A korábban nofollow-ra tett linkeket nem kell átalakítaniuk ugc-re vagy sponsored-re, de megtehetik, ha szeretnék ezzel is segíteni a tartalmuk még jobb értelmezését.

    Az amerikai keresőóriás nem ad előnyt az átalakítások elvégzése miatt, ahogy nem is büntet, ha azokat nem végzi el valaki.

    Egy biztos, a keresőoptimalizálás újabb változások elé néz, és a linképítés alapjaiban változhat meg. A hírek szerint a Google értelmezni tudja majd a linkek mögötti tartalmat, bár ezt eddig is tudta, most viszont el is dönti, hogy a régebbi nofollow attribútumok mit jelentenek. Nagy valószínűséggel szavazatnak fogja venni a linkforrás részéről, ha a céloldal jó minőségű, illetve spamnek, ha a céloldal láthatóan SEO célokból létrehozott, nulla tartalmú oldal.


    Linképítés képek

    (16. fejezet)

    Ebben a szekcióban olyan képek találhatók, melyeket mi a linképítéssel kapcsolatos cikkeinkhez használunk. Mindegyik szabadon felhasználható, akár kereskedelmi célra is. A képekre kattintva azon nagyobb, full HD méretben is megnyílnak.

    Megnyitás

    Megnyitás

    Megnyitás

    Megnyitás

    Megnyitás

    Megnyitás

    Megnyitás

    Megnyitás

    Megnyitás

    Megnyitás

    Megnyitás

    Megnyitás


    Gyakran Ismételt Kérdések

    (17. fejezet)

    Itt összeszedjük a gyakran ismételt kérdéseket, egy részüket már a cikkben is megemlítettük. Ez a GYIK egy összefoglaló, melyhez gyakran visszatérhetsz, ha kérdésed adódna.

    Mit jelent a prémium linképítés?

    A prémium linképítés a minőségi linképítés másik neve, amikor a weboldalad linkje csak jó minőségű weboldalakra kerül ki a linképítés során. Mi a prémium linképítés során olyan magazinokban helyezzük el a megrendelő cikkeit, amelyeken rendszeresen publikálunk egyedi, nem megrendelőnek írt cikkeket is. Így a Google szemében nem linkfarm az oldal, hanem értékes tartalom.

    Mi a linképítés?

    A linképítés egy olyan mesterséges folyamat, amikor linkeket, hivatkozásokat szerzel a weboldalad számára.

    Mennyibe kerül a linképítés?

    Partnerünk több, mint 200 PR cikkes weboldallal rendelkezik, ahol már pár ezer forintért is el lehet helyezni egy cikket. Egy 20-as domain authority értékkel rendelkező oldalon el tudunk helyezni cikkeket 7000 Ft-ért, ami tartalmaz egy 2000 karakteres szöveget is. De erősebb oldalak esetén sem sokkal térnek el ettől a linképítés árak.

    Mi a SEO linképítés?

    A SEO linképítés során kifejezetten keresőoptimalizálási (SEO) célból építesz linkeket a weboldaladnak.

    Mit jelent a minőségi linképítés?

    A minőségi linképítés olyan módszer, amikor nem a linkek darabszámára mész rá, hanem inkább kevesebb hivatkozást szerzel, de azokat jó minőségű, kapcsolódó oldalakról. A modern SEO ezt támogatja, így neked is erre kell törekedned.

    Mi a mennyiségi linképítés?

    A mennyiségi linképítés elavult SEO módszer, amikor nem a minőségre, hanem a linkek darabszámára mész rá. Ilyenkor nem számít a linkek milyensége, hanem csupán a minél több link felépítését végzed el. A modern keresőoptimalizálás már nem használja, elavult módszernek számít!

    Mi a Google RankBrain?

    A Google RankBrain a Google gépi tanuláson alapuló keresőalgoritmusa, melyet az amerikai cég 2015 elején élesített, s kezdett el használni világszerte. A keresőcég szerint ez a harmadik legfontosabb rangsorolási tényezője a találati listák összeállításakor. A működése során segíti a keresések megértését a vállalat számára, így még jobb találatokat adva vissza a keresések során.

    Mitől releváns egy link?

    Egy link akkor releváns, ha olyan szövegkörnyezetből vagy oldalról érkezik, melynek tartalma kapcsolódik a meglinkelt oldalhoz. A modern SEO fontos építőköve a relevancia.

    Mi a PR cikk linképítés?

    A PR cikk linképítés olyan megoldás, amikor fizetett cikk kerül ki a weboldaladról vagy szolgáltatásodról egy megbízható weboldalra, hírportálra, online magazinra. Ebben egy problémát vetnek fel, melyre a te szolgáltatásod a megoldás. Nem csak prémium minőségű linket biztosít a keresőoptimalizálás céljára, hanem a reputációd és tekintélyed is növeli.

    Mi köze van a PR cikknek a Public Relationshoz?

    A PR eredetileg a public relations szakmát jelölte (és jelöli még ma is), ezek a szakemberek kezelik egy vállalat sajtóosztályát. Ezzel szemben a keresőoptimalizálásban PR cikknek nevezett dolog a még akkor kapta a nevét, amikor a Google használta a PageRank mérőszámát. A PR cikknek csak annyi köze van a Public Relationshoz, hogy a segítségével a klasszikus PR-célok (reputáció növelése, márkaismertség) is elérhetők. Az elnevezését azonban nem erről kapta.

    Hogyan működnek a PR cikkek?

    Egy nagy megbízhatóságú online sajtótermék kihelyezi a fizetett cikked, amelyből viszontlink mutat a weboldaladra. Emellett kiváló lehetőséget jelent a szakmai hírneved és a márkád ismertségének felépítésére is.

    Hogyan működik a linképítés ingyen?

    A linképítés ingyen is működik, erre az egyik legjobb megoldás a vendégblogolás. Fel kell venned a kapcsolatot olyan weboldal tulajdonosokkal, akiknek cikkei a neked fontos témákról szólnak. Kérned kell tőlük ingyenes lehetőséget a megjelenésre, cserébe pedig jó minőségű tartalmat készítesz nekik ingyen. Ők minőségi bejegyzést kapnak a win-win üzletből, te pedig az oldaladra mutató backlinket.

    Mennyibe kerül a linképítés?

    Egy link megszerzésének költsége széles spektrumban szóródik. Pár ezer forinttól pár tízezer forintba is kerülhet egy jó minőségű link, de az országos hírújságoknál ennél drágábban is lehet PR cikket találni.

    Melyik a legjobb SEO eszköz?

    Az egyik legjobb SEO eszköz a SEO Power Suite csomag, mi is ezt használjuk. Négy részből áll, elvégezhető vele a kulcsszókutatás, a weboldalad SEO elemzése, a konkurencia backlinkjeinek megkeresése vagy a Google helyezés vizsgálat is.


    Linképítés és szövegírás

    Ha tetszett az írásunk, és szeretnél nekiállni a linképítésnek, akkor hajrá! Ha azonban megérted ennek fontosságát, de nincs időd rá, vagy szívesebben bíznád azokra, akik ezzel foglalkoznak, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot.

    Mind a linkek elhelyezésében, mint a cikkek megírásában segítünk. Írj, nekünk, s mondd el, mit szeretnél: