Ez a cikk a keresőoptimalizálás, angolul SEO (Search Engine Optimization) rejtélyeibe vezet be, és folyamatosan növekvő tudásbázist jelent a legjobb SEO taktikáról és módszerekről. Érdemes gyakran visszanézni, mert a SEO tudásbázis egyre hosszabb lesz.

Mi az a SEO? Miért kell komoly erőforrásokat szánni a keresőoptimalizálás sikerére?

A keresőoptimalizálás minden olyan munkát, folyamatokat, szerkesztéseket, tartalom- és link előállításokat jelent, ami segít abban, hogy előrébb kerüljünk a Google által összeállított találati listákon. Nincs általános SEO, ezért nem is létezik, hogy mindenben mi legyünk az élen. A rendelkezéseinkre álló erőforrások alapján kiválasztjuk a weboldalunk, webshopunk vagy üzletünk azon részeit, melyekre forgalmat szeretnénk generálni, majd ezeket vesszük elő a SEO munka során.

Technikailag nincs akadálya, hogy akár több száz aloldalt is SEO-zzunk, de a gyakorlatban inkább néhány termékről, oldalról van szó, melyekkel elkezdve dolgozni, később tovább léphetünk a következő néhány oldalrészre. Ebből is látszik, hogy a keresőoptimalizálás folyamatos munka.

A SEO szakértő célja, hogy az ügyfél számára értékes forgalmat szállítson. Itt a hangsúly az értékesen van, hiszen forgalmat bármilyen szoftver vagy botnet is tud generálni, de belőlük még nem lesznek vásárlók, hírlevél feliratkozók vagy követők. Az értékes forgalom a relevanciával van összefüggésben, hiszen ha valaki a Google-ben keres, és ott a mi weboldalunk a releváns (kapcsolódó), akkor jó eséllyel körbe is fog nézni nálunk.

Magyarországon általában a Google keresőre SEO-zunk, ami azt jelenti, hogy azokat az embereket akarjuk elcsípni, akik a Google keresőt használják. Mivel ennek a keresőmotornak a részesedése idehaza majdnem 100%-os, ezért az olyan keresőmotorokkal, mint a Yahoo, a Bing vagy a Yandex, nem foglalkozunk. Ez alól kivétel, ha valamiért az adott másik kereső a jobb megoldás, például a Yandex az oroszországi keresőoptimalizálás során.

(Ezt a menüpontot 2021.08.09-én kezdtük el felépíteni, várhatóan kb. 1 hónap, mire eléri a végleges formáját. Addig az 5500 szavas SEO szövegírás tudásbázisunk itt található, míg a 4700 szavas linképítés tudásbázisunk pedig itt.)