A SEO szövegírás szolgáltatással megírjuk bármilyen weboldal tartalmad, blogbejegyzéseid vagy PR cikkeid.

Az alábbi csomagajánlatok közül választhatsz, vagy egyedi kérés esetén megtaláljuk az elképzeléseidhez leginkább illő változatot. Amennyiben nem csomagot kérsz, vedd fel velünk a kapcsolatot ide kattintva.

Létrehoztuk Facebook csoportunkat, ahol ingyenesen válaszolunk a kérdésekre. Kattints ide az eléréséhez (új ablakban nyílik meg)!

Két példacikk:


PRÓBÁLD KI csomag
9000 Ft
1 darab 3000 karakteres cikk
1 darab jogtiszta kép
 
 
START csomag
36000 Ft
4 darab 3000 karakteres cikk (3 Ft/karakter)
SEO szempontok figyelembe vétele
 
 
EXTRA csomag
72000 Ft
8 darab 3000 karakteres cikk (3 Ft/karakter)
SEO szempontok figyelembe vétele
Ingyenes SEO tanácsadás*
 
EXTRA PLUSZ csomag
135000 Ft
15 darab 3000 karakteres cikk (3 Ft/karakter)
SEO szempontok figyelembe vétele
Ingyenes SEO tanácsadás*
2 darab jogtiszta kép/cikk (összesen 30)
GIGA csomag
min. 200000 Ft
Tetszőleges számú cikk 2.5 Ft/karakter áron
SEO szempontok figyelembe vétele
Ingyenes SEO tanácsadás*
2 darab jogtiszta kép/cikk

A karakterek számolásánál a szóközt is felszámoljuk. Bruttó árak, alanyi adómentes (0%) ÁFÁ-val.

PARTNER START csomag
0 Ft
1 darab 1500 karakteres cikk
1 darab linképítés DA20 oldalunkról
1 darab jogtiszta kép
 
Feltétel: legalább 5000 Ft elköltése
Feltétel: 1 darab link elhelyezése a tartalomkeszites.hu oldalra
PARTNER EXTRA csomag
0 Ft
2 darab 2000 karakteres cikk
2 darab linképítés DA20, DA26 oldalunkról
2 darab jogtiszta kép
 
Feltétel: legalább 25000 Ft elköltése
Feltétel: 2 darab link elhelyezése a tartalomkeszites.hu oldalra eltérő oldalakról
PARTNER EXTRA PLUSZ csomag
0 Ft
3 darab 3000 karakteres cikk
3 darab linképítés DA20, DA26, DA28 oldalunkról
3 darab jogtiszta kép
 
Feltétel: legalább 50000 Ft elköltése
Feltétel: 3 darab link elhelyezése a tartalomkeszites.hu oldalra eltérő oldalakról
PARTNER GIGA csomag
0 Ft
3 darab 1500 karakteres cikk
3 darab linképítés DA20, DA26, DA28 oldalunkról
3 darab jogtiszta kép
 
Feltétel: legalább 100000 Ft elköltése
Feltétel: 1 darab link elhelyezése a tartalomkeszites.hu oldalra

Mi az a SEO szövegírás?

(1. fejezet)

A SEO szövegírás feladata, hogy látogatókat juttasson a weboldaladra, miközben megmutatja, mennyire jó vagy a szakmádban.

Lehet ezt túlragozni, de téged vállalkozóként vagy weboldal tulajdonosként úgyis kizárólag az érdekel,

  • hogyan lesz még több látogatód
  • a látogatókból pedig hogyan lesz több ügyfél

Mindkét kérdésre a marketing és SEO szövegírás ad választ. Ha jól írod meg a weboldalad tartalmát, akkor a Google keresőn keresztül számos látogatót kapsz. Az olvasóknak azonban meg is kell mutatnod, hogy értesz a területedhez, különben nem lesz belőlük ügyfél. Erre is a tartalomkészítés a megoldás.

Tartalom: a tartalom alatt mi egy olyan dolgot értünk, ami a weboldaladon hasznos anyagot jelent. Ide tartozik a szöveg, a képek, a videók, de más webhelyek linkjei vagy a saját anyagod formázása is. Ahhoz, hogy ezek elkészüljenek, szövegíróra lesz szükséged.

Ha nincs kedved végigolvasni a cikket, de szövegírást szeretnél rendelni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot ide kattintva.

Miért kell SEO szövegírás a weboldalad számára?

(2. fejezet)

Az emberek ma már mindent a keresőkön keresztül érnek el. Legyen szó pizzériáról, mosógépleírásról, gyerekmeséről vagy akármi másról, az első dolog, hogy beírják a keresett kifejezést a Google keresőbe. A kereső pedig kiadja a szerinte legmegfelelőbb választ a keresésre.

Mivel a Google egyeduralkodó, így egyetlen célodnak kell lenni. A vállalkozásodhoz kapcsolódó kifejezéseknél a te weboldalad legyen az első a találati listán, de legalább kerülj be az első néhány helyre. Ahhoz, hogy ezt elérd, a SEO és marketing szövegírás segíthet hozzá.

Miért fontos a találati lista elejére kerülni? Azért, mert a látogatók felülről lefele haladva nyitják meg a találatokat, s amikor rátalálnak a válaszra, bezárják a listát. Ha a te tartalmad az elsők között szerepel, akkor jó eséllyel megnyitják, ha nem, akkor nem lesz látogatód.

az online marketing részeit mutatja egy tablet, a seo, a SEO szövegírás és az értékesítés hármasában

Az online marketing a keresőoptimalizálás és a szövegírás miatt lesz teljes

Ma a szövegírás és a tartalommarketing egy olyan fontos része az online marketingnek, mint a keresőoptimalizálás (SEO) vagy bármilyen más, klasszikus marketing terület.

5 tipp: Így írj jó SEO szöveget

(3. fejezet)

Ebben a fejezetben 5 olyan tippet szedtünk össze, melynek segítségével te is jó SEO szövegeket készíthetsz egy kis gyakorlás után. Az egyik tipp kifejezetten a linképítésről szól, ami nem írási feladat, azonban ma már a legtöbb területen nélkülözhetetlen a megléte.

1. Kutatás és lényeges kulcsszavak

A kulcsszavak a keresőoptimalizálás alapjai. Amikor oldalunk potenciális látogatói keresnek valamit, mire keresnek rá? A legtöbb esetben arra, hogy mivel foglalkozik az adott weboldal és hogy hol teszi azt: vízvezetékszerelő Budapest, Magyar receptek.

Attól függetlenül, hogy a keresőmotorok működése egy igen komplex folyamat, van néhány alapvető stratégia, ami nem sok változáson esett át az évek alatt:

A keresőoptimalizálás alapja: a kulcsszavak kitalálása

A keresőoptimalizálás alapjai a kulcsszavak, s ezek megtalálásához a legegyszerűbb egyszerűen lejegyzetelni azokat a szavakat, amik a leginkább relevánsak. Meg kell találni, ami a téma, a cikk, az oldal arculata és a személyiségünk szempontjából a legjellemzőbb. Amint elkészült a kulcsszavak listája, érdemes kiválasztani néhány kombinációt is.

a KEYWORDS kulcsszó szó kirakva fa építő kockákból

A legjobb ötlet, ha lejegyezzük a leginkább releváns kulcsszavakat

Kulcsszókutatás: a megfelelő kulcsszavak meghatározása

Jó pár weboldal áll rendelkezésre, ha bővíteni szeretnénk a kulcsszó listánkat vagy megnézni, mennyire populárisak az általunk választott szavak. A Google például rendelkezik egy saját eszközzel, ami része a Google Ads szolgáltatásnak, ezt Google Keyword Planner vagy Google Kulcsszótervező néven lehet elérni. Ugyanakkor vannak más, teljesen ingyenes megoldások is, mint például az Übersuggest vagy a Keywordtool.io.

További kulcsszó ötletek

További kulcsszavakat is lehet találni a Google keresője segítségével. Ehhez elég, ha elkezdjük begépelni a minket érdeklő témát a keresőbe, s az automata kiegészítés már mutatja, mire keresnek rá a legtöbben. Egy-egy kulcsszóra rákeresve pedig az oldal alján további kulcsszó javaslatok találhatók meg.

Amire lényegében törekedni kell, hogy olyan szócsoportokat tudjunk kialakítani, amik mögött ugyanaz a tartalom van. Például, ha SEO tippekről akarunk írni kezdőknek, ilyen csoportosításokat alkalmazhatunk:

  • SEO tippek kezdőknek
  • Kezdőknek SEO tippek
  • SEO alapok 2019-ben
  • Keresőoptimalizálás tippek kezdőknek
  • Kezdőknek keresőoptimalizálási tippek
  • SEO alapok

A jelentéstartalom ezek mögött a szavak mögött lényegében ugyanaz. Innentől egy szócsoport minden egyes tagja tovább optimalizálható a pontos tartalomhoz mérten. Így a keresőmotor a szövegünket a legszélesebb értelmében rangsorolja.

Tipp 1: Érdemes megpróbálni azok fejével gondolkozni, akiknek a szöveget szánjuk és eszerint megírni a listánkat.

Olvasd el cikkünk a Google RankBrain algoritmusáról is, hogy lásd, merre fejlődik tovább a SEO szövegírás:

2. Az SEO cím és leírás megadása

A keresőoptimalizálás egyik alapját jelentik a meta tagek. (A tag itt angol szó, és „teg”-nek ejtjük). Ezek az elemek segítenek megmutatni a Google számára, hogy miről szól az oldal, s a keresőóriás a legtöbb esetben fel is használja az általunk beállított elemeket. Ma már a meta tagek mellett sokszor használatos a SEO cím és leírás elnevezés is, ha valahol SEO title vagy SEO címként hivatkoznak valamire, az ugyanaz, mint a meta title.

Ha használtad már a Google keresőt, találkoztál ezekkel az elemekkel:

Google kereső találati listáinak két fő eleme, a meta title azaz meta cím és a meta description azaz meta leírás

A meta title vagy SEO title (magyarul meta cím) a találati lista elemének első sora.

A meta description (magyarul meta leírás) a találati lista elemének legalsó része.

Meta title, meta cím

A meta title vagy meta cím azonosítja a Google találati listáján az adott oldalt. Ha jól van elkészítve, akkor tömör, lényegre törő, és az olvasókat kattintásra ösztönzi. Mivel a Google a weboldalad összeállításánál figyeli a meta elemeket, ezzel segíteni tudunk neki, hogy miről szól az adott tartalom. Vagyis keresőoptimalizálunk, SEO-zunk.

Meta cím megadása: A meta címet html elemek, tagek megadásával lehet beállítani, a meta title elemhez például ez a tag való:

<meta name="title" content="Ide jön a saját meta title taged">

Meta cím hossza: A meta cím hosszára többféle ajánlás létezik, 60 és 70 karakter közötti hosszal, amelybe már a szóköz is beleszámít. Ha ennél hosszabb címet adsz meg, a Google levágja a végét, és három darab pontot tesz a helyére. Ezzel el is veszik az előnyöd, mert a látogató csak egy csonkolt szöveget lát.

Hogy elkerült a meta címed csonkolását, mindig maradj az ajánlott hosszon belül. Ennek pontos mértékéről a MOZ.com, a egyik legnagyobb SEO-s oldal ezt mondja:

Míg mi alapvetően azt ajánljuk, hogy tartsd a címeid hosszát 60 karakter alatt, a pontos hossz egy kicsit bonyolultabb, és egy 600 pixeles tárolódobozon alapul.

Egyes karakterek természetüknél fogva szélesebbek. Egy olyan karakter, mint a nagy „W” szélesebb, mint az „i” vagy a „t”.

Ezután mutat egy példát, ahol a 77 karakteres meta title még kifért a Google keresőben, a 42 karakteres viszont nem. Utóbbi több nagy „W”, „o” és hasonlóan széles betűket tartalmazott, így nem fért bele a 600 pixel széles elképzelt dobozba. (Az angol cikket itt találod: Title Tag – What is a meta title tag?)

A fentiekből kiindulva érdemes maximum 60 karaktert beállítani a meta cím hosszának, mely jó eséllyel nem fogja átlépni a Google 600 pixel széles konténerének határait.

Miért nem használja a Google a beállított meta címet?

A keresőoptimalizálás őskorában lehetett csalni azzal, hogy a meta részekbe azt írtál, amit akartál, s a Google jó eséllyel bevette. Ma már szigorúan figyeli a tartalmat és a relevanciát, így ha nagyon elrontod a címet, nem fogja felhasználni azt. Ehelyett kitalál egy címet magának, ami vagy jó lesz, vagy nem. De általában nem szokott nagyon jó lenni.

Ha túl sok kulcsszót használsz a címben, a Google figyelmen kívül hagyhatja, ezt hívják kulcsszóhalmozásnak. Bár jó ötletnek tűnhet annyi kulcsszót használni, amennyit lehet, rontja a felhasználói élményt, így a Google a saját címadásával büntet.

Akkor sem használja feltétlenül a saját címed a Google, ha az nem kapcsolódik a tartalom témájához. Például, ha írsz egy cikket a szemüvegekről, és a címben teknősökre hivatkozol, a Google jó eséllyel felülírja a meta címed és kitalál egy szemüvegekről szólót.

Ahogy a fent említett MOZ.com cikk is kiemeli, egyes esetekben a Google a meta cím helyett a cikkhez társított Facebook vagy Twitter adatokat használja. Jó eséllyel azért, mert relevánsabbnak hiszi, mint a meta címed. Ekkor vagy elfogadod ezt az egyébként nem biztos, hogy rossz ajánlatot, vagy átírod a közösségi média platformnak megadott címed.

Meta description, meta leírás

A meta leírás tag egy nagyobb lélegzetvételű rész, ahol kifejtheted, miért kattintson a látogató a linkedre. Van hely néhány kulcsszó beillesztésére is, így nagyon jó keresőoptimalizálási eszköznek számít.

Meta leírás megadása: A meta descriptionnek is van saját HTML tagje, mellyel beilleszthető a weboldalad kódjába:

<meta name="description" content="Ide jöhet a meta leírásod. Mivel itt van hely, bőven írhatsz több információt!">

Ha WordPress-t használsz, akkor itt is érdemes inkább a Yoast SEO bővítményt használnod.

Meta leírás hossza: A meta leírás hossza bármennyi lehet, de ha túlmész egy karakterszámon, akkor a Google ezt is megvághatja. Alapértelmezésként érdemes 155-160 karakter hosszú meta description elemeket használni, amiben már a szóközök is benne vannak.

Érdemes meta leírást írni?

A Google egy 2009-es blogbejegyzésében Matt Cutts, a cég arca elmondta, hogy a kereső nem használja a meta leírást rangsorolási faktorként: Google does not use the keywords meta tag in web ranking

Tehát, a meta leírást nem érdemes agyonzsúfolni kulcsszavakkal, mert a Google nem veszi figyelembe. Figyelembe veszik viszont az emberek, akik a Google keresőben a leírást is olvassák. A meta description elemeket tehát az embereknek írjuk.

A célunk, hogy olyan szöveg kerüljön oda, ami kattintásra ösztönzi az olvasókat, akik így eljutnak a weboldalunkra. Ők akár vásárlók is lehetnek, s ami még fontos, hogy a kattintásuk számából a Google megállapítja, mennyire jó a leírásod. Ez már SEO rangsorolási faktor, így míg a description kulcsszóhalmozásával nem javítod a saját oldalad SEO-ját, addig egy szuper leírással igen.

Meta leírást tehát KELL írni!

Meta keyword, meta kulcsszó

Van egy harmadik meta elem is, meta keyword vagy magyarul meta kulcsszó néven ismerjük. Csak azért írom le, hogy teljes legyen a lista, és megóvjalak egy bevált konkurenciakutatási megoldástól.

A meta keyword RÉGEN (nagyon régen, a SEO-ősidőkben) arra szolgált, hogy megadhasd vele az oldalad vagy tartalmad kulcsszavait. A Google ezt figyelembe vette, és ez alapján alakította ki a találati listáit.

Aztán az emberek rájöttek, hogy ha mindenhova ész nélkül hamis keywordöket adnak meg, akkor munka nélkül is özönlenek a látogatók. A Google ezt megelégelte, és egyszerűen nem veszi figyelembe a meta kulcsszavakat.

Ki szabad tölteni a meta kulcsszavakat?

Ki szabad, de nem ajánlott. A meta kulcsszavak ugyanúgy látszódnak egy weboldal forrásában, mint a title és description elemek, így ha kitöltöd, azzal jó eséllyel csak a konkurenciát segíti. Neki csak meg kell nyitnia a weboldalad, majd a kulcsszavakat látva már lesz valami sejtése, mire is optimalizálod a weboldalad. (Komolyabb SEO-s persze ezek nélkül is tudni fogja, de legalább időt nem töltesz el feleslegesen a meta kulcsszavak megadásával.)

Összefoglalva: ne foglalkozz a meta kulcsszavak kitöltésével!

3. A weboldal tartalmának optimalizálása

Amint a weboldalunk címét és meta leírását rendbe szedtük, érdemes a tartalmat is optimalizálni. A lista, amit megírtunk, elegendő kulcsszóval szolgál, hogy tovább haladhassunk. A következő lépés, hogy ezeket a szavakat organikusan beépítsük a tartalomba.

Egy online oldalnak sok különböző komponense van:

  • Címsorok – H1, H2, H3 stb.
  • Szövegtest – a szöveg az oldalon.
  • Képek – amik segítik a befogadást.

Legelőször is érdemes a címsorokba beleépíteni a megfelelő kulcsszavakat. Természetesen nem kell erőltetett módon felhasználni a kulcsszavakat olyan helyeken, ahonnan kitűnnek. Érdemes megőrizni a szöveg természetes olvashatóságát!

Másodikként érdemes megírni az oldal szövegét.. A legfontosabb továbbra is, hogy a leírtak informatívak, relevánsak és jól olvashatóak legyenek. Ha elkészültünk vagy már kész szöveggel dolgozunk, akkor az első visszaolvasásnál megtalálhatjuk azokat a helyeket, ahova érdemes betűzni a kulcsszavakat. Egy idő után észre fogjuk venni, hogy már írás közben betesszük a kulcsszavakat csak azért, mert releváns infókat szedünk össze.

Végül érdemes a figyelmet a képekre fordítani. Itt elsősorban a képek nevét, az alt szöveget és a kép leírását kell figyelembe venni. Nagyban elő tudja segíteni egy szöveg befogadását, ha a képek releváns tartalmak közelében szerepelnek.

Bónusz tipp: A weboldal tartalmának optimalizálásához kiváló segítség a SEO Power Suite szoftvercsomag, mely akár ingyenesen is használható.

4. A mondatok hossza

Érdemes számontartani, milyen hosszúra sikeredtek a szövegünkben az egyes részek. Nyelvtől függően az ideális hossza egy mondatnak szavakban mérve tizenöt és húsz szó között mozog. Ha a szövegünkben található mondatok 25%-a hosszabb, mint húsz szó, akkor mindenképpen le kell rövidíteni azokat.

Miért is? Az olvashatóság nagyon fontos szempont az SEO szemszögéből. A Google és az olvasók is azokat a tartalmakat szeretik, ami olvasmányos, informatív és könnyű megérteni. A hosszú mondatokat tartalmazó szövegeket nehezebb befogadni és olvasás közben nyomon követni. Sokan elveszítik az adott rész lényegét, mire a végére érnek.

Ha a hosszú mondatok egymás után sorjáznak az olvasó jó eséllyel nem képes befogadni a tartalmat. Arról nem is beszélve, hogy akár szimplán félbe is szakíthatja az olvasást. Ez nem az az élmény, amit a legtöbb oldal közvetíteni akar és ebből a Google sem kivétel.

Tipp: Amennyiben a weboldalunkon felhasznált szöveg túl sok hosszú mondatot tartalmaz érdemes tagolni. A legtöbbször egyszerűen elég, ha a vesszők helyére pontot teszünk, de ügyeljünk a szöveg logikai kohéziójára.

5. Releváns linkek építése

A linkek építése kritikus eleme annak, mennyi forgalmat tud generálni egy adott oldal. Főleg, ha gyakran használt, elterjedt kulcsszavakat használunk. Ma már jó eséllyel nem lehet sikereket elérni az oldalunkra mutató hivatkozások nélkül, ezeket pedig mesterségesen kell felépítenünk.

A témában egy 4500 szavas tudásbázist hoztunk létre, mely itt elérhető: linképítés

Bónusz tipp: regisztrálni a Google Search Console-ba

Mindenképpen érdemes a weboldalunkat regisztrálni a Google Search Console-ba. Ezzel az eszközzel olyan kulcsszó-ötletekhez, adatokhoz és elemzésekhez férhetünk hozzá, amik segítenek javítani a saját weblapunk helyezését a kereső találatai között. Ezek az információk közvetlenül a keresőmotorból érkeznek, így az egyik leghasznosabb forrásnak számít.

Milyen a jó webszöveg?

(4. fejezet)

A jó webszöveg ismérvei egyszerűek, minden olyan tartalom annak számít,

  • ami választ ad az oldaladat felkereső látogató kérdésére és
  • ami képes vásárlóvá tenni (konvertálni) a beeső látogatókat

A te szolgáltatásod, vállalkozásod lényege is leírható egy vagy több kulcsszóval. Például, mi szövegírók vagyunk, így a számunkra releváns kulcsszavak:

szövegírás, szövegíró, seo szövegírás, marketing szövegírás

Amikor weboldal tartalmat készítünk, ezeket a kifejezéseket használnunk kell az írás során. Ezzel mondjuk el az embereknek (és persze a Google-nek), hogy mi ezzel foglalkozunk.

A keresőóriás okos, így a szövegkörnyezetből ki tudja szűrni, mi a szolgáltatásunk. Nem sokkal később már a keresőjében is megmutat minket. Emellett a Google azoknak az embereknek fogja megmutatni a szolgáltatásunk, akik a szövegírásra keresnek rá.

De pontosan mi is történik?

  1. a szövegírásra rákeresők kérdése az, hogy ki foglalkozik szövegírással
  2. mi a weboldalunkon választ adunk erre, a kulcsszavakkal megtűzdelt SEO szöveggel elmondjuk, hogy ezzel foglalkozunk
  3. a Google felismeri ezt, és a válaszunkat eljuttatja a kérdést feltevő személyekhez, azaz ingyen látogatókat hoz a weboldalunkra
  4. a mi második feladatunk már csak az, hogy az érdeklődőknek megmutassuk, mennyire jók vagyunk, és mivel foglalkozunk

Pontosan ez a te célod is! Amikor szöveg kerül fel a honlapodra, megadod a választ a kérdést feltevőknek, majd amikor megérkeznek, megmutatod nekik a szolgáltatásod is.

Milyen a hatékony PR szövegírás?

(5. fejezet)

A PR cikkek kifejezéssel számos keresőoptimalizálási cégnél találkozol, angolul advertorial néven fut, és távolról kapcsolódik csak a klasszikus public relationshöz. Ez a cikk segít tisztázni a fogalmakat, s bemutatja, milyen a jó SEO PR cikk.

A PR eredetileg a public relations szakmát jelölte (és jelöli még ma is), ezek a szakemberek kezelik egy vállalat sajtóosztályát. Figyelik a sajtót, reagálnak a hírekre, sajtóközleményeket írnak, és kapcsolatban vannak a médiával. Az ő közleményeiket az egyes médiumok aszerint hozzák le, hogy mennyire tartják fontosnak a céget, vagy érdekesnek a hírt.

Ezzel szemben a keresőoptimalizálásban PR cikknek nevezett dolog a még akkor kapta a nevét, amikor a Google használta a PageRank mérőszámát. A PageRank számos faktor alapján került kiszámolásra, s megmutatta, hogy a Google szerint mennyire erős egy oldal.

Már akkor is lehetőség volt arra, hogy egy-egy weboldal tulajdonost megfizetve, cikket helyezzünk el a weboldalán. Ha kellően magas PageRank értékkel rendelkezett az oldal, akkor erős linket adott vissza a mi weboldalunkra, így annak a SEO-ja is kilőtt. Az ilyen, magas PageRank értékű oldalakra kihelyezett cikkeket kezdte el a magyar szakma PR cikkeknek hívni. Angol nyelvterületen ez mindig is advertorial néven futott.

Összefoglalva: a hagyományos PR (public relations) a cégek sajtókapcsolatát jelentette, míg a SEO-ban használt PR pedig a magas PageRank értékű oldalakon elhelyezett cikkeket. Bár azóta a PageRank mutatószámot megszüntette a Google, a nagy megbízhatóságú oldalakon elhelyezett fizetős cikkeket továbbra is PR cikkeknek nevezzük Magyarországon.

Hogyan lehet PR cikket kihelyezni?

A legtöbb online médiatermék, újság, portál, magazin kínál fizetett cikkelhelyezést (linképítés). Ilyenkor fel kell venni az értékesítéssel a kapcsolatot, s ők elmondják, hogy milyen szabályokat kell betartani. Itt nem kell semmilyen komoly dologra gondolni, a hosszt, a cikkben elhelyezett linkek maximális számát, és hasonlókat szoktak belefoglalni a szabályokba.

Ezután elkészíted a saját PR cikked, kifizeted az újságnak a publikálás árát, s ők élesítik a cikked. A cikkelhelyezés ára változó, kisebb oldalaknál pár ezer forint cikkeknél, megyek hírportáloknál pár tízezer forint, országos újságoknál százezres tétel is lehet.

Ha több cikket is el szeretnél helyezni egy-egy helyen, arra rendszerint akár meglepően nagy kedvezményeket is adnak. A te oldaladon van az az előny is, hogy a médiapiac már koncentrált, így egy céggel kell tárgyalnod ahhoz, hogy akár 5-6 megyei lapba is bekerül, ez pedig kedvezményeket jelenthet.

Nem kell elkeseredned, ha most nem tudsz hirtelen 5-6 sajtóterméknél többet felsorolni, mivel a SEO ügynökségek részletes partnerhálózattal rendelkeznek. Ők ismerik az értékesítőket a médiában, s akár kedvezményeket is ki tudnak harcolni a nevedben. A különbség akár jelentős is lehet, mert míg te évente 1-2 cikket szeretnél PR cikként elhelyezni, addig egy keresőoptimalizálási cég akár havonta többet is megrendel az ügyfelei nevében.

Milyen a jó PR cikk?

A cikkekben történő linkelhelyezésre több módszer létezik. Mostanában terjed az a módszer, amikor több éves magazin cikkekbe utólag tesznek be egy linket a megrendelő oldalára mutatva, esetleg néhány bekezdéssel még kiegészítve az eredeti tartalmat. A tapasztalatok száma ennek nincs sok értelme, mert a Google érzékeli, hogy egy több éve magára hagyott cikkbe hirtelen egy új link kerül, s tudni fogja, hogy ennek csak SEO célja van. Így nem is tulajdonít nagy jelentőséget a dolognak, s az elköltött pénz így nem hasznosul megfelelően.

A jobb megoldás egy új cikk megírása a szövegírás segítségével, s elhelyezése valamelyik médium felületén. Akármilyen rossz cikket is írsz, lesz benne egy vagy több link, ami a weboldaladra mutat. Ennek már lesz SEO hatása, így a pénzed már nem költötted el feleslegesen. De miért is ne hoznád ki a maximumot a pénzedből? A modern SEO szövegírás már többet tud ennél, s nem csak egy nyamvadt linket ad neked a PR kampány segítségével, de más előnyöket is.

A jól felépített PR kampány segítségével igazi olvasókat érhetsz el, akik szemében szakértője leszel egy témának, s ezután már bizalommal fognak megkeresni. Aki már csinált hideghívást életében, az nagyra tudja értékelni, amikor egy ügyfél már bizalommal fordul a szolgáltatás felé…

Ennek elérése a PR cikk fő célja. A bejegyzés általában magazinos felütésű, s valamilyen életviteli tanácsot, érdekes történetet vagy toplistát oszt meg az olvasóval. Az emberek imádják ezt, így a témaválasztás már fél siker! A feladat: feldobni egy mindenkit vagy sok ember érintő problémát, jótanácsokat adni az elkerülésére, s bevezetni téged és a szolgáltatásod, mint megoldást. A végeredmény az lesz, hogy amikor bekövetkezik a cikk témájának számító esemény vagy probléma, az olvasók hozzád forduljanak megoldásért. Ha autómentő vagy, akkor amikor lerobban az autójuk, ha vízszerelő, amikor csőtörés van.

A szakértői státuszod elérését a cikk megfelelő felépítése segíti elő:

  1. Kattintásra ösztönző cím: Mivel sok magazin főoldalán csak a cikkek címe látszik, így ezzel kell megragadni az olvasók figyelmét, és elérni, hogy mindenképp megnyissák a cikket.
  2. Kiemelt kép: a legtöbb helyen egy kiemelt képet is kihelyeznek a főoldalakra, mely általában nagyobb is, mint a cikk címe. Itt válassz olyan képet, mely utal a problémára, s megragadja a tekintetet. A cél ugyanaz, mint a címnél, az olvasónak meg kell nyitnia a cikket, hogy megismerje a részleteket.
  3. Bevezető: ez már a cikk része, melyhez a cikk megnyitása után jut el a látogató. A célja egyértelmű: egy tömör és világos bevezetővel meg kell fogalmaznod a problémát, s megmondani, hogy a cikkben megoldod ezt. „Álltál már lerobbanva az autópályán esőben, miközben sehol sem volt autómentő a közelben? Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan éred el a megbízható autómentőket éjjel-nappal, akárhol!”.
  4. Törzs: a cikk törzse a lényi rész. Itt kell megtalálni a megfelelő hangot az olvasóval, felkelteni az érdeklődését, belehelyezkedni a szerepébe, hogy teljesen azonosulni tudjon a tartalommal. Éreznie kell a problémát, s azt valósnak és hitelesnek is kell látnia. Ha ez nem történik meg, akkor nem fogod elérni a szakértői státuszt!

    A bejegyzésben megoldásokat is fel kell sorolni. Hogyan kerülje el az olvasó ezt és azt, mit csináljon azért, hogy ez és az legyen, stb. Majd be kell vezetni az ajánlatod, amely pont a megfogalmazott problémára add megfelelő választ. Meg kell indokolni, miért jó a te válaszod, s hogy az olvasó miért profitál ebből. Elkerül vele valami rosszabbat? Sokkal olcsóbb/gyorsabb/szebb a te megoldásod? Ezeket mind el kell mondanod, hogy higgyen benned a látogató.

    Itt kerül elhelyezésre a linked is, hogy az olvasó a megrendeléshez vagy a további információkért átlátogasson a honlapodra.
  5. Zárás: A cikket normálisan le is kell zárni, egy frappáns összegzéssel vagy jótanáccsal.

Miért fontos a reputációépítés a SEO-ban?

A keresőoptimalizálásban csak a linkek számítanak, amikor meghivatkozol egy másik weboldalt. A linkkel adod át a SEO juice-t, vagyis az oldalad erejét, és ezzel kerül át a PR cikket megjelenítő hírportál ereje is a vállalkozásod honlapjára.

De miért fontos akkor a szakértői státuszod elérése? A legfontosabb dolog, hogy a jól felépített PR cikkben található linkre kattintva az érdeklődő egyenesen a weboldaladra jut. Ott már nincs más dolgod, mint vásárlóvá konvertálni, feliratkoztatni a hírlevélre, vagy ami a neked megfelelő. Mivel már „meg lett dolgozva” a PR cikkben, így nem kell meggyőznöd szakértelmedről, ő azért keresett fel téged, mert elhiszi a szakértelmed.

A jól megírt bejegyzést emellett többen is olvassák el végig, és összességében több időt is töltenek a cikknél. Ezt a Google kiemelten figyeli, s ha a PR bejegyzés oldalán töltött idő nő, akkor értékesebbnek veszi az adott tartalmat, s az onnan származó link nagyobb erőt ad át a weboldaladnak.

Ugyanígy nézi a keresőóriás, hogy hányan kattintanak át az adott cikkből a weboldaladra. Ha sokan, azzal azt bizonyítod, hogy a PR cikk kapcsolódik az oldaladhoz, nem csak egy reklám, így ismét megdobja a keresőoptimalizálási célodat.

Kiváló PR cikket így nem csak azért érdemes írni, mert linket kapsz belőle, hanem valódi megrendelőket, és a minőségi tartalom miatt SEO előnyöket is bezsebelhetsz!

Hogyan történik a Google-re optimalizált SEO szövegírás?

(6. fejezet)

Van egy jó hírünk, a Google nagyon nagy energiákat fektet abba, hogy megismerje az emberek viselkedését. Folyamatosan méri, hogy a Google keresőt használó felhasználók melyik találati eredményt vélik hasznosnak, s melyiket zárják be csalódva.

Így az, hogy mi tetszik az embereknek, és mi tetszik a Google-nek, eléggé hasonló. Emlékszel még az elsődleges célra? Választ adni az emberek kérdésére.

Írj hasznos szöveget, kerüljön fel hasznos tartalom a weboldaladra, s a látogatók imádni fognak. Ha ők imádnak, a Google is szeretni fog, és még több látogatót szállít a keresőjéből.

Nem elég a tartalomra figyelned, a prezentálásra is gondot kell fordítanod. Íme néhány tipp, ami egy webszöveget hasznos tartalommá tesz:

  1. Ne beszélj mellé. Kérdésekre kell választ adnod, így a megoldásról, a válaszról írj. Nem kell feleslegesen nyújtanod a hosszúságot.
  2. Tördeld a szöveget. Pár mondatonként kezdj új bekezdést, és egy-egy mondat ne legyen hosszabb 2-3 tagmondatnál.
  3. A bekezdéseket csoportosítsd, pár bekezdésenként adj alcímet a tartalomnak.
  4. Használj képeket, melyek további értéket adnak a szövegedhez. Ha egy termékről írsz, mutasd meg egy képen. Ha egy megoldásról, akkor ahhoz kapcsolódó képet válassz.
  5. Használj linkeket, melyek további infókat, érdekességeket adnak a cikkedhez. Ez lehet a saját weboldalad egy másik cikke, mások weboldalának bejegyzései, de praktikusan mindkét típust érdemes felhasználni.
  6. A kulcsmomentumokat emeld ki. Használj félkövér vagy dőlt betűtípust. Háttérszíneket, betűszíneket, eltérő betűméreteket. Ezek célja, hogy ránézésre át lehessen tekinteni a tartalmad.
  7. Ha túl hosszú a cikked, csinálj tartalomjegyzéket az elejére. Ezzel is segíted az áttekintést, és a látogatóknak nem vesznek el a tartalomban.
  8. Mindig tedd bele az ajánlatod vagy bármilyen más, cselekvésre ösztönző elemet (call to action, CTA) a tartalmadba. Ez lehet akár egy termék képe, hírlevélre feliratkoztató doboz, videós reklám, gomb, csak legyen ott hogy mit kínálsz! Ha nem teszed bele a bejegyzésedbe, akkor a látogatók nem találják meg a szolgáltatásod.

Tévhitek a szövegírásról

(7. fejezet)

A marketing szövegírás területéhez, ahogy a SEO-hoz is számos tévhit kapcsolódik. Ezekkel biztos te is találkozni fogsz, így néhány tévhitet el is oszlatnánk:

A hosszú szövegeket senki sem olvassa el

Ez egy tévhit az online marketing világában. Az emberek azokat a szövegeket olvassák el, melyek érdekesek, és választ adnak a kérdéseikre. Ha egy hosszú cikkben van leírva a megoldás, akkor végig fogják olvasni. Ha egy rövid cikk unalmas, akkor viszont bezárják.

Az ideális szöveg 300 szavas

A mai napig kapunk olyan kérést, amelyben 300 szavas szövegeket kérnek tőlünk. A Google-ben rákeresve még mindig kismillió angol és magyar forrás javasolja ezt.

Ez fals infó. Visszautalva az előző tévhitre, az embereknek megoldás és válasz kell, a hosszúságtól függetlenül. Így a Google csak azért nem fog látogatókat szállítani neked, mert 301 szavas cikkeket írsz. Ha választ adsz valamire, akkor nem kell végtelenül hosszú szöveget írni, akár rövidebb anyagokkal is jó helyezést érhetsz el.

A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy ma már ilyen rövid cikkekben ritkán lehet kifejteni egy témát. Ha blogbejegyzést vagy tudásbázist készítesz, akkor 500 szónál kevesebb tartalommal nehéz érvényesülni, de nagyon gyakoriak már a 2000-3000 szavas cikkek is.

Természetesen a weboldaladon nem szükséges 3000 szót írni a vállalatodról. Írj 3000 szót arról a termékedről, amely kiváló megoldást ad az ügyfeled egy problémájára. Ügyelj arra, hogy teljesen érthetően el tudod mondani, miért te vagy a jó megoldás. És máris lesz egy új vásárlód!

A marketing szövegírás egyik elismert szakértője, Neil Patel egy cikkében összeszedte, iparáganként nagyjából milyen hosszú tartalmakkal lehet érvényesülni. A cikk angolul van, de az ábrák magukért beszélnek: Long blog articles

A kulcsszósűrűség legyen 3%

A kulcsszósűrűség azt mutatja meg, hogy milyen arányban legyen ott a kulcsszavad vagy kulcsszavaid a teljes szövegen belül. Például, ha a kulcsszavad a szócikkírás, a teljes szöveg 100 szó, és 3 alkalommal használtad ezt a kifejezést, akkor a kulcsszósűrűség 3%.

Egyes online marketing szakemberek, illetve SEO-sok megkövetelik, hogy a szövegíráskor a kulcsszavak sűrűsége pontosan meghatározott értékek között legyen. Legyen 3%, legyen 3 és 6% között, ehhez hasonló megrendeléseket szoktak leadni.

Igazuk van, és nincs igazuk.

  • A kulcsszó sűrűsége fontos, mert a kulcsszavakkal mondjuk el a Google-nek, mivel is foglalkozunk, miről szól a cikkünk.
  • Ha túl sok kulcsszót használunk, halmozzuk őket, azt a Google spamnek veszi, és leminősíti a szövegünk minőségét.

Emiatt a két ok miatt érdemes meghatározni, hogy mekkora kulcsszósűrűség számít jónak. Az egyik legnépszerűbb WordPress kiegészítő, a Yoast SEO is kiemelten nézi ezt a szövegminőség értékelésekor.

Fontos azonban elmondani, hogy egy webszöveg vagy SEO szöveg nem a kulcsszósűrűségtől lesz jó. Ha én egy 100 szavas szövegben háromszor leírom a kulcsszót, és a maradék 97 szó az lesz, hogy medve, a szövegem nem fog jól működni. Pedig 3% a kulcsszósűrűségem.

A megoldás megint az, hogy válaszokat kell adni a látogató kérdésére. Ha természetesen írunk, akkor úgyis a megfelelő arányban használjuk a kulcsszavakat, hiszen a kulcsszó maga a téma, és arról írunk. A válaszok megadásával az olvasók imádni fognak minket, és senki sem áll le a kulcsszavak arányát vizsgálni.

A jó webszöveg tehát választ ad, miközben természetes módon használja a kulcsszavakat.

Írtunk egy cikket arról, hogy mi keres a Google, amikor már nem csak a kulcsszavakat vizsgálja egy szöveg minőségének megállapításakor.

Elég bármilyen képet betenni a szövegbe a SEO szövegírás során

Ha van kép a szövegben, ahhoz ki van töltve a title és alt tag, az jobbá teszi a cikk minőségét, így több látogatót hoz a Google. Ez alap SEO állítás.

Ennek megfelelően mindenki, aki már elolvasott egy online marketing témájú, vagy keresőoptimalizálással kapcsolatos cikket, bőszen képeket rak a cikkébe. Mindegy, hogy milyet, csak legyen kép. Kap egy címet és alt taget, és mindenki boldog.

Azt fontos tudni, hogy a Google mesterséges intelligenciát használ a képek felismerésére. Így már jó eséllyel azt is tudja, mi van a képeken, ezért nem elég csak egy „valamilyen” képet betenni a cikkbe. Szánj rá egy kis munkát, találj kapcsolódó képet a szövegedhez, így a Google még több látogatót fog küldeni neked.

Fontos, hogy sohase használj az internetről letöltött képeket a weboldaladon. Számos ügyvédi cég internetes robotokat futtat, melyek felkutatják az ügyfeleik képeit más weboldalon. Utána meg küldenek egy pár száz eurós felszólítást a jogtalan felhasználás miatt.

Hogy elkerüld az ilyen csapdákat, használj szabadon felhasználható képeket. Ezeket akár kereskedelmi célra is ingyen felhasználhatod. Az egyik legjobb oldala több tízezer szabadon használható képpel a Pixabay.

SEO szövegírás: rendeld meg tőlünk

Ha végig olvastad ez a bejegyzést, már valamilyen kép kialakulhatott benned a jó webszövegről. Mi szívesen írunk neked szöveges tartalmakat, ehhez nincs más teendőd, mint felkeresni minket, s elmondani a terveidet.

Használd az alábbi űrlapot a kapcsolatfelvételre, mondd el pár szóban, mire van szükséged, s hagyd, hogy megtervezzük az egészet! Te mindig, minden pillanatban részt veszel a folyamatban, de a munkát mi végezzük!

Keress meg minket már most!

    Gyakran Ismételt Kérdések

    (8. fejezet)

    Folyamatosan kapjuk az újabbnál-újabb kérdéseket, melyeket ebben a szekcióban válaszolunk meg.

    A szövegírás közé tartozik a PR cikk elkészítése?

    Igen, a PR cikk megírása gyakorlott szövegírót igényel, akinek nem csak jó a stílusa, de az online marketing és a keresőoptimalizálás alapjaival is tisztában van. A témáról itt írtunk bővebben: SEO PR cikk és linképítés

    Mi az a copywriting?

    A copywriting magyarul azt a foglalkozást jelöli, amikor a szövegíró már meglévő tartalmak alapján készíti el a saját, egyedi tartalmát.

    Mennyire fontos a SEO-ban a szovegiras?

    Nagyon fontos, nagyjából megegyező erőforrásokat kell fordítani a linképítésre és a tartalmak előállítására is.

    Miről szóljon egy PR-cikk?

    A PR-cikk akkor teljesít jól, ha valós problémát mutat be, erre megfelelő választ ad, és szorosan kapcsolódik a weboldalunk témájához.

    Mennyire teljesítenek jól a PR cikkek?

    Ha szakértő szövegíró írja meg és megfelelő erősségű weboldalra kerül ki, akkor nagyon jól teljesítenek a PR cikkek.

    Mennyiben más a SEO szovegiras, mint másféle tartalomkészítési ágak?

    A SEO szovegiras fő célja a keresőoptimalizálási munkák támogatása, így különbözik a szépirodalmi vagy hobby célú írásoktól.

    Mi a marketing szovegiras célja?

    A marketing szovegiras célja az online- és offline marketing célok támogatása, az eladás ösztönzése.

    Mennyire más, ha egy tartalom angolul készül?

    Teljesen más megközelítést igényel, ha egy tartalom angolul készül. Ilyenkor a magyar stílusérzék mellett nagyon erős angol nyelvtudás is szükséges.

    Mi szükséges a PR cikk írás elkezdéséhez?

    A PR cikk írás megkezdéséhez szükséges az elérendő célok meghatározása, a meglévő erőforrások beosztása és egy végrehajtási terv.