Ez a szolgálatásunk szövegírás segítségével irányít több látogatót az online boltodba, így több vásárlód lesz. A hatás hosszantartó, s jól lehet mérni az eredményeit.

Mi a baj a legtöbb webshoppal?

A legtöbb webshop tulajdonos álma, hogy létrehozza a saját online boltját, kiteszi a termékeket, s a vásárlók majd tömegével érkeznek, és vásárolnak. Ez eddig nagyon jó ötlet, ha neked is ilyen ötleted van, akkor már elindultál az úton.

Ez a munka azonban hosszú, és vagy kreativitást igényel, vagy sok pénzt. Ha sok pénzed van, akkor hirdetheted a termékeid a Google vagy a Facebook hirdetések segítségével, amelyre kattintva a látogató beérkezhet a webshopodba.

Ha nincs kedved végigolvasni a cikket, de webshop szövegírást szeretnél rendelni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot ide kattintva.

Mi a baj ezekkel a hirdetésekkel? A fő probléma az, hogy csak korlátozott számú hirdetési hely létezik, s ahogy egyre több webshop tulajdonos szeretne hirdetni, licitálni kell a helyekért. Neked is licitálni kell, s nagyon hamar eléred azt a szintet, ahol egy vásárló megszerzésének költsége már drágább, mint az eladott terméken lévő haszon.

Ez az út tehát így nem járható. Nagyon-nagyon kevés olyan online terület van, ahol a hirdetésre kevesebbet kellene költened, mint a terméken lévő haszon. Ha nagy szerencsével vagy tudással találsz is ilyet, oda fog tódulni a többi shoptulajdonos is, felverik a hirdetési árakat, és megint csak nem éri meg hirdetni.

A másik probléma a webshopokkal, hogy a legtöbb oldaltulajdonos nem akar sokat dolgozni az online bolton. Éppen elég munka elindítani az üzletet, megírni a jogi szövegeket, beindítani a vállalkozást, így a lehető leggyorsabban pénzt szeretnének az egészből. Ha te is így vagy ezzel, akkor nem vagy egyedül.

A fő probléma az, hogy a termékeket, képeket és gyakran még a termékleírásokat is a webshop tulajdonosok a nagykereskedőtől kapják, és azonmód fel is töltik az oldalukra. De mit lát ebből a Google? Sok tíz, sok száz ugyanolyan webshopot, ahol ugyanazok a képek, terméknevek és leírások szerepelnek, maximum az árak eltérők. Ha ugyanezt csinálod, akkor a te webshopod is ilyen lesz. Egy az ötvenből. Egy a kétszázból. Egy az ötszázból. Akkor miért vinne vásárlót neked a Google?

Természetesen van megoldás, el kell térned a sok száz másolattól, egyedinek kell lenned. Most mondanám, hogy ez a Google miatt szükséges, de valójában a vásárlók miatt kell. Ha te nem egy tucatshop leszel, hanem tényleg informálsz, akkor a Google és a vásárlók is téged fognak választani.

Webshop marketing szövegírás segítségével

Az egyediség munkát igényel, és már itt elmondom, hogy pénzbe fog kerülni. Vagy te csinálod meg a szövegírást a webshopodra, ekkor a saját időddel fizetsz, vagy megíratod az olyan szövegírókkal, mint mi, ekkor pedig nekünk fizetsz. A végeredmény viszont több vásárló, s több haszon lesz, itt kell megtalálnod az egyensúlyt.

Mi szükséges ahhoz, hogy a webshopod több látogatót kapjon?

  1. legyen rendben a webshop felépítése, linkjei, használhatósága – ez az úgynevezett technikai SEO (technikai keresőoptimalizálás)
  2. legyen rajta minőségi tartalom, szöveg – ez az on-page vagy tartalmi SEO
  3. legyenek linkek, melyek más oldalakról a webshopodra mutatnak – az az off-page SEO

A technikai SEO nem ennek a cikknek a tárgya, Szuhi Attila viszont írt egy jó cikket a témában, ahol említi a legfontosabb kritériumokat. Ezek közé tartoznak a lapos oldalstruktúra, a morzsamenü, a szűrő és a rendezési lehetőségek által generált rossz linkek és hasonlók. A cikket itt találod: Webáruházak keresőoptimalizálása: SEO Tippek

A harmadik lépés, az off-page SEO egy trükkösebb feladat, ahol el kell érned, hogy más weboldalakról linkek mutassanak a weboldaladra. Erre néhány példa:

  • megbízol minket, hogy írjunk egy témába vágó cikket, majd ezt a cikket egy nagy megbízhatóságú weboldal, híroldal pénzért közzé teszi – ez a PR cikk
  • indítasz egy blogot egy külső blogszolgáltatónál, és linkeled a cikkekből a webshopod – ez a blogolás
  • megkéred az ismerőseid vagy ismeretleneket, hogy akinek weboldala van, tegyen ki egy cikket a webáruházadról – ez a vendég blogolás
  • megnézheted, melyek a legaktívabb fórumok és közösségi média felületek, ezeken bekapcsolódsz a társasági életbe, s természetes módon néha linkeled a webáruházad

A PR cikk a legdrágább, egy-egy oldal több ezer vagy több tízezer forintot is elkér a cikked publikálásáért. A blogolás csak szövegírás árban van, így nem érdemes kihagyni. A vendég blogolás is szövegírás árban van, itt viszont neked kell felkutatnod a megfelelő ismerősöket.

A jó hír viszont az, hogy a legtöbb magyar webáruháznál elég a technikai SEO rendberakása, és a webshop minőségi tartalmának előállítása. Miért? Szimplán azért, mert a többi webshop tulajdonos nem fejleszt tartalmat, így a webshopjaik egymás klónjai.

PR cikket akkor érdemes venni, ha nagy a verseny a piacon, s van pénzed kifizetni a PR cikkek árát. A blogolást is érdemes csinálni, de ha csak egyféle dologra van pénzed, akkor a webshopodat töltsd fel tartalommal!

Hogyan működik a webáruház szövegírás?

A webáruház szövegíráshoz meg kell határoznod, melyek a legfontosabb termékek. Ha csak kevés terméked van, akkor praktikusan érdemes mindegyikre fejleszteni, ha több ezer, akkor kezdd el azokkal, ahol a legnagyobb a siker lehetősége.

Az, hogy melyikkel leszel sikeres, a kulcsszókutatás mutatja meg. Ez egy olyan keresőoptimalizálási folyamat, ahol megnézed, az emberek mire keresnek rá a Google keresőben.

Webáruház kulcsszókutatás

Ülj le egy percre, s írd le, mely termékekkel foglalkozol? Ha te férfi cipőt árulsz, akkor ez lesz a fő kulcsszavad. Most nyisd meg a google.hu weboldalt, írd be abba is a férfi cipő kifejezést. Görgess alulra, s látod, hogy az emberek milyen kapcsolódó kifejezésekre kerestek rá a Google-ben:

Google kapcsolódó keresések
A férfi cipő kulcsszó kapcsolódó keresései

Máris kaptál 8 új kifejezést, amelyet felhasználhatsz a munka során. Hogyan kapj még több ötletet?

  • csináld meg ugyanezt a többi kifejezéssel, ami az eszedbe jut, s a kapcsolódó kifejezéseket írd le
  • nézd meg a Google találati listáit, s írd össze, milyen más kifejezéseket használnak a versenytársaid
  • nézz körül a Facebookon, fórumokban és a közösségi médiában, hogy az emberek miről beszélnek a témában

A végén lesz jó sok kifejezésed, amelyeket tovább vizsgálhatsz. Hogy ne fuss felesleges köröket, dobd ki azokat a kifejezéseket, amelyeket nem használsz. Például, a Google egyik javaslata a deichmann férfi cipők kifejezés volt, hacsak nem te vagy a Deichmann, ezt nyugodtan kidobhatod. Ha egy márkanevet nem forgalmazol, azt is törölheted, de távolíts el minden olyan szót, melyet nem találsz jónak valamilyen okból.

A már lerövidített kulcsszó listádat a Google Ads kulcsszótervezőjével lehet tovább vizsgálni. Nyisd meg itt: Google Ads kulcsszótervező

A Google Ads kulcsszótervező kezdőlapja
Így indul a Google Ads kulcsszótervező

Ez két részből áll, az Új kulcsszavak keresése nevű rész kell most neked. Itt nem csak további kulcsszó ötleteket kaphatsz, de megmutatja, hogy az adott kulcsszavakat hányan keresték egy hónapban, és azokra milyen nagy a verseny. Nézd meg először az új kulcsszavak keresése részt, s írd be ide azokat a kulcsszavakat, amelyeket eddig gyűjtöttél.

A KEZDÉS gombra kattintva látod az általad bevitt kulcsszavakat és számos kulcsszóötletet, melyet a Google relevánsnak tart. Az oldal tetején be is állíthatod, hogy melyik területeket nézze (ez alapértelmezésként Magyarország), és melyik nyelvet használja (alapból a magyart).

Eredményként egy táblázatot kapsz, ahol nem csak az általad megadott szavakat, de a Google kulcsszavait is látod. Látod a havi keresések számát, és a versenyt. A legjobb kulcsszó ötlet az, ahol magas a keresések száma és kicsi a verseny, de ilyet ritkán találsz. A sokat használt kifejezésekre mindig sokan céloznak, így nagy a verseny.

Mit jelent a magas verseny? Ha egy kulcsszóra magas verseny, akkor mindenki azt célozza a hirdetéseivel, így sokat erőforrást kell rá elköltened.

A találati listádat mentsd át egy saját Excel fájlba, s elemezd! Ahol magas a verseny, de kevés a havi keresések száma, ott nem érdemes próbálkoznod. Ezeket töröld. Ahol magas a verseny, de sok a havi keresések száma ott nehéz lesz próbálkoznod, ezeket tedd félre. Keress olyan kulcsszavakat, ahol közepes vagy alacsony a verseny, de mégis van elég havi keresés a témában. Ezek lesznek a te jolly jokereid, mivel viszonylag könnyebben versenyezhetsz értük, s mégis sok embert érdekelnek.

Ha megvannak a kulcsszavaid, akkor ezeket kell felhasználnod a webshopodban.

De mi történik akkor, ha te kulcsszavakat kutatnál a kategóriákra is? Valószínűleg már az előbbi folyamat során is találkoztál ilyen kulcsszavakkal, például a nike cipő, vagy az adidas cipő kulcsszavak a kategória oldalaid kulcsszavai is.

Amikor ennyire aprólékosan kutatsz, lerövidítheted a munkát csak a Google Ads kulcsszótervezője segítségével. Nézd meg a kategóriáidat, pl. férfi félcipők, férfi bakancsok, férfi papucsok vagy adidas férfi cipő, nike férfi cipő, puma férfi cipő és így tovább, majd ezekre egyesével futtass le egy kulcsszótervező keresést. Látni fogod a legjobb kulcsszót, ahol a verseny nem magas, de a keresések száma még nagy. Látni fogsz még néhány másik kifejezést is, melyek kicsit gyengébbek. Vedd az elsőt az adott kategória fő kulcsszavának, a többit meg a kiegészítő kulcsszavainak. És az adott kategóriánál ezeket használd a webshopod fő kulcsszava/kiegészítő kulcsszavai mellett.

Kulcsszavak felhasználása a webshop szövegírás során

Ha már megvannak a kulcsszavak, akkor a kulcsszavak jelenjenek meg:

  1. az oldal meta címében
  2. az oldal meta leírásában
  3. az oldal url-jében
  4. az oldal szövegének címsoraiban (heading, H1, H2, H3 és így tovább)
  5. az oldal képeinek title és alt tagjeiben
  6. az oldal szövegében

A szöveges részek elkészítésekor egy egészséges mixet kell kialakítani! Ne használd túl sokszor a kulcsszavakat, mert a Google rossz minőségűnek fogja ítélni a szöveged, vagy rád süti, hogy kulcsszóhalmozással csalni akarsz, és leminősíti az oldalad.

Írj természetesen, felhasználva a fő kulcsszót és a kiegészítő kulcsszavakat. A webáruházad főoldalán a webáruház kulcsszavait, a kategória oldalakon pedig az adott kategória kulcsszavait használd! A termékek adatlapjain pedig a webáruház és az adott kategória kulcsszavait, kiegészítve a termékkel kapcsolatos adatokkal.

Találj ki LSI kulcsszavakat is a témához, ezek olyan szavak és kifejezések, amelyek értelemben állnak közel a mondandódhoz. Például a cipő kulcsszó LSI kulcsszavai a lábravaló, lábbeli, cipellő és hasonló kifejezések, ezek a szövegírás során változatosabbá és jobb minőségűvé tehetik a tartalmat.

  • Hogyan térképezi fel a Google a tartalmakat a RankBrain algoritmus indulása óta? Olvasd el itt: Mi az a Google RankBrain?

Vannak speciális tanácsok, melyek egyes webshopokra érvényesek, másokra kevésbé. Ha több ezer terméked van, akkor webáruházad főoldala és kategória oldalai mellett kevesebb tartalom jut már az egyes termékek adatlapjaira. Ha viszont kevesebb terméket árulsz, akkor érdemes az egyes termék adatlapokat is a lehető legrészletesebben elkészíteni.

Kiváló példa erre egy játék webshop. Ott is lehet több ezer játék, de a kínálat kisebb részét teszik ki azok a játékok, melyeket reklámoz a tévé, több tízezer forintba kerülnek, s szép nyereség van rajtuk. Az ilyen termék adatlapokra érdemes sok tartalmat fejleszteni, a kétszáz forintos műanyag homokozó lapátéra nem.

A részletes adatlapok akkor jók, ha tényleg kiszolgálják a látogatókat. A Google figyeli, hogy a látogatók mennyi időt töltenek el egy-egy aloldalon, ha sokat, akkor úgy értékeli, hogy a tartalom értékes, és előre sorolja majd a Google keresések során.

A fenti játék webshop példánál maradva, egy-egy komolyabb terméknél részletesen be lehet mutatni, miről szól a játék. Le lehet írni a játékszabályt, videós vagy képekkel illusztrált kicsomagolást készíteni, látogatói véleményeket beengedni, interjút készíteni a gyártóval – minden megoldás jó, ami kapcsolódik az adott termékhez, és hasznos információt nyújt. Természetesen figyelni kell az egyediségre, ha csak bemásoljuk a mindenhol máshol is meglévő használati útmutatót, annak nulla hatása lesz. Ha viszont átírjuk a saját szavunkkal, akkor már egyedi, máshol meg nem található tartalomnak számít!

Webshop szövegírás – rendeld meg tőlünk!

Mi szövegírással foglalkozunk, így az online marketinged minden területén tudunk segíteni.

  • Webshop szövegírás, webáruház tartalom elkészítése: megírjuk főoldalad és kategóriaoldalaid szövegét, meta címét és leírását, termék adatlapokat készítünk, és így tovább.
  • Blogolás, blogkészítés: legyen szó akár a saját webáruházadban írt blogról, akár az olyan külső szolgáltatók blogjairól, mint a blog.hu, megírjuk bejegyzéseid. Ezeket kérésre fel is tölthetjük.
  • Kulcsszókutatás: a webshopodra készülő szöveges tartalmakra alapvető kulcsszókutatást is csinálhatunk, melyek alapján elkészülhetnek a szövegek, adatlapok vagy blogbejegyzések.
  • PR cikk: ha egy külsős portálon szeretnél fizetett cikket elhelyezni, ezt is meg tudjuk írni az elvárt kritériumoknak megfelelően.
  • Angol nyelvű szövegírás: ha angol nyelvű tartalomra van szükséged, ebben is a segítségedre lehetünk. Angol nyelvű szövegírás, blog angolul vagy az angol webshop adatlapok – bízd ránk nyugodtan.
  • Meta címek és leírások: akármilyen tartalmat is írunk neked, ahhoz elkészülhetnek a megfelelő kulcsszavakat használó, kattintásra ösztönző meta cím és meta leírás elemek.

Ne habozz kapcsolatba lépni velünk már ma, mondd el ötleteid, terveid, s megvizsgáljuk, hogyan lehetünk a webshopod segítségére! Kapcsolatfelvétel ide kattintva.

Webshop szövegírás gyakran ismételt kérdések

Ebben a részben összegyűjtöttünk néhány olyan gyakran ismételt kérdés, melyek téged is érinthetnek:

Miért költsek a webshop SEO-ra, ha a fizetett hirdetések sokkal gyorsabbak?

A Google vagy Facebook hirdetéseknél nagy a verseny, így a licitálás során hamar olyan összegeket kell kifizetned, amelyet már nem fedez az eladásból bejövő haszon. Ráadásul a hirdetések csak addig futnak, míg a hirdetési kereted ki nem merül, a webshop keresőoptimalizálás és webáruház szövegírás viszont folyamatosan szállítja a látogatókat.

Melyiket kulcsszót érdemes célozni a tartalomkészítés és szövegírás során?

Olyan kulcsszót vagy kulcsszavakat, melyekre elég sokan keresnek rá, mégsem magas a verseny. Ez az ideális állapot, hiszen a magas versenyben sokszor több milliárdos forgalommal rendelkező óriások is részt vesznek, ellenük nehéz harcolni. Válassz inkább kevesebb formalommal járó kifejezéseket, melyekért könnyebben versenybe szállhatsz, így a sok kicsi össze fogja adni a megfelelő forgalmat.

Mit csináljak, ha nincs megfelelő hasznom az eladások során.

A webbolt keresőoptimalizálás célja, hogy a látogatót eljuttassa a boltodba. Ha ott lepattan, nem vásárol vagy elveszik a kínálatban, akkor az online marketing többi területét kell bevetned. Ha nincs megfelelő hasznod a termékek eladása során azon ismét csak te segíthetsz, vállalkozóként neked kell megtalálnod a megfelelő réspiacot.

Túl lehet optimalizálni a dolgokat?

Ha egy-egy tartalmad szinte másból sem áll, csak kulcsszavakból, és a minősége is rossz, a Google leminősítheti az oldalad. Nem szabad túloptimalizálni a dolgokat, a szöveget elolvasva annak hasznosnak kell lennie, és természetes arányban kell előfordulnia benne a kulcsszavaknak is. Ugyanez igaz a weboldaladra mutató linkekre is, ha egyik napról a másikra külső oldalak százai kezdik linkelni a webáruházad, az gyanús lehet a Google szemében.

Mennyibe kerül a webáruház szövegírása, mennyit kell elkölteni?

Minden elköltött forint többet ér a semminél, így találd ki, hogy mekkora kerettel rendelkezel, majd vedd fel velünk a kapcsolatot! A rendelkezésünkre álló adatok alapján már el tudjuk mondani, hogy miben tudunk segíteni.Csinálhatom magamnak a webáruház SEO-ját?

Természetesen! A fenti útmutató bemutatja a lépéseket, s ha te magad szeretnéd megoldani, akkor sincs gond. Ekkor az időddel fizetsz, de az eredményeket ekkor is te aratod le!

Egy élő példa webshop SEO-ra és szövegírásra

Véletlenszerűen bukkantunk rá az OTTO webáruházra, s mindjárt készítettünk is egy esettanulmányt róla. Hogyan használja egy ilyen multi a webshop SEO-t, a meta elemeket és a szövegírást? Itt megnézheted: Esettanulmány: webshop SEO és szövegírás az Otto webáruháznál

Kapcsolatfelvétel

Rendeld meg te is saját webshop szöveged és egyéb tartalmaid, s kezdjük el a közös munkát már ma!