Az Otto márkanevet mindenki ismeri, az 1990-es évek végétől elárasztották katalógusaik az országot. Interneten sem kevésbé aktívak, egy egyszerű keresés során akadtam bele a webshopjukba, most ennek elemzése következik.

Webáruház meta cím és leírás

A Google keresőben rákerestem a törölköző webshop kifejezésre, s az első találatok között ott található az Otto webáruháza. Az általuk használt meta elemek egyből észrevehetők, s mivel kitűnnek a tömegből, ezért valószínűleg jól is konvertálnak, sok vásárlót szállítanak.

Az Otto webáruház meta elemeinek képe

Az Otto webshop meta elemének részei

Meta cím: Törölköző szettek – Rendeljen online az OTTO webáruházában

A cím egyértelmű, ott az árucikk neve (törölköző szett), az oldal célja (rendelj online) és a brand neve (OTTO).

URL helyett rich snippet: Mivel a morzsamenü rich snippetet kapott, így ennek szerkezete a Google találati listáján is megjelenik. Ez sokkal látványosabb megoldás, ami ki is emeli a környezetéből a találatot. Itt elolvashatod, hogyan kell ilyet csinálni: Breadcrumb

Meta leírás: Kulcsszavakkal bővített leírás, ami speciális karaktert, a ➤ jelet is használja. Ezzel emeli ki a webshop előnyei, így nem csak látványosan kiemelkedik a többi találati elem közül, de még az előnyöket is reklámozza. Apró hiba, hogy a leírás vége lemaradt, vélhetően pár karakterrel túllépte a Google limitjét.

A weboldalt megnyitva egy nagyon szép dizájn tárul elénk, így biztos, hogy a felhasználói élmény is jó. Ergonomikus, az oldal tetején kapott helyet a morzsamenü, míg a kategória alján egy 2378 karakteres webshop szöveg olvasható. A szövegben H2 címsorok találhatók kulcsszavakkal, a bekezdése szövege jól tördelt.

A bevezetőben szerepel

  • egy probléma: ha hirtelen vendég érkezik, csak szedett-vetett törölközők kerülnek a kezedbe
  • a megoldás: új törölköző vásárlása
  • és az extra szál: érdemes már szettet venni, mert szebben néz ki a fürdőszoba is

A második bekezdés a praktikus tanácsoké, ezt minden webshopnál el lehet lőni. Az OTTO-nál például arról írtak, hogy milyen a jó törölköző, és mit kell csinálni egy új törölközővel. Ezek a válaszok a hangalapú keresésnél is jól fognak teljesíteni, mivel az emberek ott pont ilyen kérdéseket tesznek fel a Google hangalapú beviteli eszköze számára.

A harmadik szál az ajánlat, felszólítják a vásárlót, hogy vegyen új törölközőt, s mindjárt az előnyöket is felsorolják hozzá. A különféle fizetési módok, nagy készlet és kedvezmények mind ilyen ösztönzők.

Webshop SEO nagy tételben

De mi a teendő, amikor a termékekről van szó? Egy OTTO méretű webshop hatalmas árukészlettel rendelkezik, amit, ha nem is lehetetlen, de pénzügyileg nem érdemes minden terméknél egyedileg tartalommal ellátni.

A fenti törölköző szettek oldal egy kategória oldal, amire szövegírás készült. A tartalom, mint láttuk jó, az online marketing kiváló.

Amikor már konkrét termékek kerülnek elő a Google keresőben, akkor látható, hogy a meta elemek automatikusan kerültek kitöltésre, minden terméknél ugyanarra a sémára épül a meta címek és meta leírások legenerálása. Ez olyan jól sikerült, hogy a törölköző szettek kategóriánál fel sem tűnt a robot működése, elment ember által megírt meta elemnek is.

Automatikusan generált webshop meta elemek az OTTO webáruházban

Automatikusan generált meta elemek

Az OTTO a meta címeknél a termék nevét helyettesíti be automatikusan, a meta leírásban ugyanígy tesz, majd véletlen sorrendben mellé illeszti az előnyök listáját a speciális karakterrel. Ahogy látjuk, ez működik, a Google keresőt használó kap egy többé-kevésbé teljes meta elemet, kiváló információkkal, és mindezt meg lehetett csinálni egy jól beprogramozott robottal. A legtöbb nagy webshop, így az Amazon is így csinálja.

Az egyes termék adatlapokra viszont az OTTO-nál sem került szöveg, ezt nem igazán lehet robottal legenerálni, emberi erővel meg nem rentábilis.

Összegzés

Az OTTO webshopjának keresőoptimalizálás kidolgozottsága kiváló. A webáruház részeinek meta elemeit okosan beprogramozott robot generálta le, az eredmény informatív és figyelemfelhívó a találati listákon.

A fontosabb kategóriaoldalakra szövegfejlesztés történt, amely hasznos, jól formázott és jól használja a kulcsszavakat. Így kell webshop szövegírást készíteni.

Amennyiben neked is hasonló webshop SEO-ra vagy szövegírásra lenne szükséged, olvasd el a kapcsolódó szolgáltatásunk itt: Webshop szövegírás

vagy lépj velünk kapcsolatba az alábbi űrlap segítségével:

[wpforms id=”1567″ title=”false” description=”false”]

Kategóriák: SEO blog

Császár Viktor István

2011 óta dolgozom az online marketing és a keresőoptimalizálás világában, 2015-ben alapítottam meg saját szövegíró vállalkozásom. SEO-ban, online marketingben, angol és magyar nyelvű szövegírásban tudunk segíteni az ügyfeleinknek.