Webshop SEO mix – Így gondoskodj webáruházad tartalomfejlesztéséről

A webáruház keresőoptimalizálás nem ördögtől való feladat, csak leleményesség, szövegírói tudás és némi gyakorlat szükséges hozzá. Elkészítettünk egy tervet, melyet követve akár te magad is végezheted a webshopod keresőoptimalizálását.

Ha te inkább mással végeztetnéd el a SEO feladatokat, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot ide kattintva, s megírjuk a szöveges tartalmaid.

Webáruház SEO alapok

Első lépésként rendbe kell tenned a webáruház SEO alapjait. Ellenőriznöd kell az alábbiakat:

  • keresőbarát URL-eket használ a rendszer?
  • ki vannak töltve a meta cím és meta leírás elemek?
  • mi a fő kulcsszó, kulcsszavak, melyek a webáruházra és az egyes kategória oldalakra vonatkoznak?

Ha ezek a feladatok rendben vannak, akkor kezdődhet a szövegírás.

Webáruház szöveg elkészítése

A webshop főoldalára el kell készítened azt a szöveget, ami a látogatókat fogadja. Itt keresőoptimalizálási célok miatt érdemes egy több száz szavas tartalmat írnod, melyben a megadott helyeken szerepelnek a kulcsszavak.

A tartalomba bele kell fűznöd a főbb kategóriák nevét, néhány húzótermék típusát, brand neveket és minden olyan dolgot, ami kapcsolódik a készlethez. Meg kell említened a shop előnyeit, az árukészlet nagyságát, a kiszállítást vagy minden olyan előnyt, amivel a vásárló ösztönözhető a vásárlásra.

Kategória oldalak szövegének elkészítése

Minden kategóriánál ki kell jelölnöd egy fő kulcsszót, s arra felhúzni a tartalmat. Természetesen ezt a kulcsszót használnod kell a kategória meta címében és leírásában is. Legalább a kategória szinteknél érdemes a meta elemeket kézzel megadnod, nem jelent sok időt, de jobb minőségű lesz a generált elemeknél.

A webshop kategória oldalának szövegét is úgy kell megírnod, hogy az érdekes legyen az olvasónak! A kulcsszavak segítségével minden esetben olyan tartalmat kell előállítanod, amely felvet egy problémát, arra megoldásokat ad, s végül ajánlja a kapcsolódó termékeket.

Egy jó példa erre az OTTO webshop, amelyet egy cikkben is bemutattunk. Ott a törölköző kategóriánál felvetettek egy problémát, mi lesz, ha a betoppanó vendéget csak régi törölközőkkel tudjuk fogadni? Ezután ötleteket adtak, mit kell csinálni az új törölközőkkel, hogyan lehet megvédeni ezeket. Majd végül ajánlottak szetteket a készletből, s kiemelték, miért jók ezek a törölközők a vásárlóknak.

A kapcsolódó elemzést itt olvashatod:

Pontosan erre kell törekedned neked is a webshop szöveged elkészítésekor.

Blogolás, PR cikkek

Ha megvannak a kategória oldalak szövegei, akkor még érdemes gondoskodnod a termék adatlapok meta elemeiről, a meta címről és leírásokról. Általában olyan sok termék van egy-egy webshopban, hogy ezeket nem érdemes kézzel beírni, ilyenkor nyugodtan te is generálj le meta elemeket valamilyen séma alapján. Az Amazon és az összes nagyobb webshop is így csinálja.

A jól megírt webbolt tartalmakat tovább erősítheted, ha rendszeres blogot írsz. A blog lehet a saját oldaladon, ekkor releváns és hasznos témákat kell feldolgoznod, s a kapcsolódó termékeke linkelned a shopból. A Google feldolgozza majd a szöveget, s látogatókat szállít neked, akik vásárolhatnak is.

Ha van rá kereted vagy energiád, indíthatsz külső blogot is, az olyan szolgáltatók, mint a blog.hu ideálisak erre. A külső blogbejegyzések értékes linket tudnak adni a webshopodnak, ráadásul, a blog.hu legjobb cikkeit az Index ki is emelheti a címlapjára, ilyenkor itt ingyen reklámot kapsz.

Már ezekkel a lépésekkel is nagyon szép eredményeket érhetsz el, de meg kell említenünk a PR cikkeket is. Ezek olyan cikkek, amelyek a webshopodról vagy a termékeidről szólnak, s valamelyik népszerű internetes újságban kerülnek publikálásra. Jóval drágább, pár ezer forintnál kezdődik a legolcsóbb megoldás, a nagyobb megyei hírportálok pedig már több tízezer forintot is elkérhetnek egy-egy cikk közléséért.

Előnye az, hogy igazi olvasók is olvassák ezeket a cikkeket, akik átkattinthatnak az oldaladra. Építheted az ismertséged, s a kihelyezett PR cikkek pedig erős linket is adnak a webshopod számára, mivel a legtöbb híroldal erősnek számít.

Összefoglalás és árak

A webshop SEO-jához összefoglalva az alábbi lépések szükségesek:

  1. technikai ellenőrzés, kulcsszókutatás
  2. webáruház főoldali szöveg elkészítése meta elemekkel
  3. webáruház kategóriaszövegek elkészítése meta elemekkel
  4. adatlapok meta elemeinek elkészítése
  5. saját blog írása rendszeres bejegyzésekkel
  6. ha van keret: blog írása rendszeres bejegyzésekkel egy külső blogszolgáltatónál
  7. extra: PR cikk rendelése

A magyar piacon már az első négy lépéssel is lehet eredményeket elérni, de az ötödik lépés, a saját blog is mindenképpen ajánlott. Természetesen a sikerek nagyban függenek a versenytől, Magyarországon is vannak olyan webshopok, melyek dominálják a szektorukat, ellenük nagyon nehéz versenyezni.

Az árak: ha minket kérsz fel a weboldal szövegeid és blogod elkészítésére, annak 1 Ft/karakter az ára. Ezért az összegért kulcsszavakkal bővített, érdekes szöveget írunk, melyet már csak fel kell tölteni a webáruházba.

A külső blogszolgáltatónál vezetett blogot is tudjuk vezetni, a cikkek megírása ilyenkor is 1 Ft/karakter. PR cikket pedig partnereinken keresztül tudunk biztosítani, a szöveget mi elkészítjük, a cikkelhelyezés áráról pedig mindig aktuálisan a partnerünk tud információt adni.

Rendeld meg webshopod tartalomfejlesztését nálunk: