2019-ben számos változás történt a Google keresőalgoritmusaiban, s a folyamat 2020-ban sem áll meg. De mit jelent a keresőoptimalizálás 2020-ban, mik lesznek a SEO trendek?
- A Google talán legnagyobb változtatása 2019-ben: Nofollow változások: a Google teljesen átalakítja a korábbi gyakorlatát
Ebben a bejegyzésben felsoroljuk azokat a dolgokat, amik 2020-ban várhatók a SEO világában, s mivel lehet megelőzni a versenytársakat a Google fejlesztéseinek okos felhasználásával.
Hang alapú keresés
Már számos ember használja a hang alapon működő asszisztenseket, s ez a trend csak még erősebbé válik 2020-ban. Nem számít, hogy a Siri, Alexa, Cortana vagy a Google asszisztenséről beszélünk, a működésük alapvető változással lehet a keresésekre.
Mivel már mindenki kezében ott található egy okostelefon, az emberek már nem begépelik a keresőkifejezéseket, ehelyett bediktálják a hangfelismerő rendszernek. Így már nem kulcsszavakkal történik a keresés, hanem sokkal hosszabb és bonyolultabb kifejezésekkel – egész egyszerűen azért, mert az élőbeszéd is így működik.
A keresőoptimalizálásnak 2020-ban fel kell készülnie ezekre a keresésekre. A Google asszisztensét számos esetben a featured snippetek irányítják, amelyek most is a találati listák tetején jelennek meg. Érdemes táblázatokat, rendezett vagy rendezetlen listákat használni, mivel ezeket a Google sokkal könnyebben tudja értelmezni, és előszeretettel fel is használja a találati listákon.
A SEO szövegírás pedig további szakértelmet követel meg, mivel már úgy kell a szövegeket elkészíteni, hogy válaszokat adjon az interneten keresők válaszaira. Kérdéseket kell feltenni, majd ezeket minél pontosabban megválaszolni.
Mobile-first indexelés és rich snippetek
A Google már mindenhol áttért a mobile-first indexelésre, ami azt jelenti, hogy a mobilos indexelés elsőbbséget élvez az asztali gépekre szánt megjelenéssel szemben. 2020-ban egész egyszerűen nem lehet majd labdába rúgni egy olyan weboldallal, ami mobilon nem megfelelően jelenik meg.
Ez nem meglepő, már 2014-ben is több ember használta a Google keresőt mobilról, mint asztali gépről, így a Google-nek és nekünk is elemi érdekünk kiszolgálni ezeket a látogatókat. A reszponzivitás, az ergonómia és a reklámok nem felelőtlen elhelyezése az egyik legfontosabb lesz a weboldalak felépítésénél.
Az alábbi galéria egy találati listát mutat, a Nirvana Smells like teen spirit című számára rákeresve. Először egy YouTube videó látható, aztán a dalszöveg, majd a zeneboltok kínálata, a feldolgozások, a kapcsolódó keresések , ajánlott videók, mások által feltett kérdések és csak ezután érkeznek az organikus találatok. Soha ilyen gazdag még nem volt a SERP:
A rich snippetek menete pedig tovább folytatódik. Ezek azok az apró információdarabkák, melyek a meta elemek mellett még gazdagabbá teszik a találati listákat. Nagyon jól konvertálnak, mert kitűnnek a SERP többi találati közül, a Google pedig SEO előnyt ad a használatukért cserébe.
A tartalom még mindig király
Tovább erősödik a minőségi tartalom menetelése, a Google 2019-ben már a képeket, podcasteket, videókat és más extra tartalmi elemeket is megjelenített a találati listáin, 2020-ban pedig folytatódik ezek felhasználása.
A tartalomgyártásnak még változatosabbnak kell lennie, még részletesebb és szakmaibb cikkekkel lehet majd meghódítani a találati listák tetejét. Tovább hódítanak a videós tartalmak, és a podcastek is jelentős szerepet kaphatnak.
A SEO szövegírásnak a hangalapú keresésre készülve az LSI kulcsszavakkal is meg kell birkózniuk, a Google mesterséges intelligenciával felvértezett algoritmusait már nehezen lehet átverni csak kulcsszavakkal. A tartalomírás során is rá kell menni a tartalmi kulcsszavakra, s minél relevánsabb anyagot készíteni a felhasználóknak. Ez azt jelenti, hogy nem (csak) mennyiséget kell készíteni, hanem jól átgondolt, szinonimákkal és szemantikus kulcsszavakkal megtűzdelt minőségi cikkeket kell írni.
Felhasználói élmény
A felhasználói élmény továbbra is elsődleges marad, amit nem csak a tartalommal kell biztosítani, de a weboldal kialakításával is. Ha Google Analytics mérőkód fut az oldalon, akkor az amerikai keresőóriás látja a felhasználói szokásokat, az oldalon töltött időt, az egymás után megnyitott aloldalakat, a visszafordulási arányt, így a jó minőségű szöveget és más tartalmakat felhasználóbarát módon kell prezentálni.
A Google keresőben mobil eszközökről végzett keresések aránya, USA, 2014 I. negyedév és 2019 II. negyedév között
Az olyan kiegészítő elemek, mint a hozzászólások száma, a Facebook és más közösségi platformokon történő megosztások száma is a minőséget jelzi, így ezeket sem szabad lehagyni a weboldalról.
Mesterséges intelligencia
A Google 2015-ban indította útjára a RankBrain algoritmusát, amely gépi tanulással tudja kezelni az olyan keresőkifejezéseket, melyeket korábban még senki sem használt. A Google szerint ez a keresések 15%-át érinti, az elmúlt években pedig a keresővállalat még jobban ráfeküdt a mesterséges intelligenciára.
A cél, hogy a gépi tanulás elég okos legyen ahhoz, hogy önmagát finomítsa, s a Google jó úton halad. Az AI algoritmusok mindenhol ott lesznek 2020-ban, ízekre szedik a tartalmat, hogy korábban soha nem látott módon elemezzék az anyagokat, s a lehető legjobb találatot adják vissza a keresést végző felhasználóknak. Emiatt még fontosabb lesz, hogy a linképítés során releváns helyre kerüljön ki a hivatkozás.
A mesterséges intelligenciát érintő fejlesztések minden SEO szakember számára fontosak kell, hogy legyenek 2020-ban is, hiszen ez a vonal lesz a következő évtized egyik legnagyobb durranása.
Comments are closed