Aki bármilyen kapcsolatba került már a linképítés fogalmával, tudja, hogy meghatározó szerepe van a keresőoptimalizálásban. A többszáz Google rangsorolási tényezők közül benne van a 3 legfontosabban, a felhasználói élmény és a tartalom mellett.

Amióta a keresőóriás megjelent az Interneten, a hivatkozások gyűjtése azóta létezik, ugyanakkor egyre nagyobb visszaélési lehetőséget is biztosít. Ezért kell már nagyjából 2010 óta a prémium linképítés lényegével foglalkozni. Nem 2012 óta, a Google Pingvin algoritmus megjelenésétől, hanem már ezt 2 évvel megelőzően, amikor a linkkatalógusok ideje lejárt.

Amennyiben igazán értékes linket szeretnénk honlapunkra, mely méltán kaphatja meg a prémium jelzőt, az alábbi 3 tényezőt kell teljesíteni:

A megfelelő tartalom

Minimum 10 éve létezik és már-már közhellyé vált az a kifejezés, hogy „content is King”. Nem véletlen, hiszen a SEO egyik alappillére a tartalom. Ez pedig egész egyszerűen legyen olyan, amit általános iskolában megtanultunk, megspékelve egy kis marketinggel, illetve pszichológiával.

Figyelemfelkeltő cím, bevezetés, tárgy, lezárás, mindezt egy igen érdekes köntösbe csomagolva, hogy az olvasó úgy fejezze be a tájékozódást, hogy megkapta a kérdésére a választ.

A megfelelő hivatkozó oldal

Ha már van egy jó tartalom, ahhoz találni kell egy megfelelő csatornát is (vagy fordítva: a csatornához írjunk jó tartalmat). Mitől lesz ez a platform prémium? Mitől kaphatja meg azt a státuszt, hogy a minőségi linkmarketing tulajdonságait képviselje?

Egy hivatkozó oldalnak több előnyös tulajdonsága lehet, ha értékes hivatkozást szeretnénk róla. Minél több ilyen pozitív adattal rendelkezik, annál erősebb lesz a link. Nézzünk meg néhány ilyet:

  • Releváns a hivatkozott oldallal
  • Hasznos tartalmakat készít
  • Valódi látogatókkal rendelkezik
  • Magas bizalma és tekintélye van a Google keresőben, jók a saját pozíciói
  • Erős és releváns rá mutató hivatkozásai vannak (megfelelő linkprofil)
  • Magas a kora (koros). Ezt úgy kell érteni, hogy az összes jó tulajdonság minél régebb óta fennáll.

A megfelelő hivatkozás

Ez egy igen érzékeny és kényes része az egész történetnek. Fontos, hogy a link a tartalmon belül hol helyezkedik el, hogyan viszonyul relevanciában a tartalommal és annak címével egyaránt. Ezen felül nem mindegy, hogy milyen (anchor) szöveggel látjuk el a linket. Ez lehet kulcsszavas, lehet nem kulcsszavas releváns, lehet semleges és lehet url.

Ezen felül az is szempont, hogy egy adott cikken belül hány darab hivatkozást illesztünk oldalunk irányába, milyen és mennyi link van ugyanitt, amik máshova mutatnak. A fent leírt javaslatok egy PR cikkre vonatkoznak. Nagyon fontos tényező az is, hogy hány darab ilyet készítünk és azok között mennyi idő telik el, vagyis a linképítés ütemével is tervezni kell előre.

Szerző: Nagy Arnold, seopont.hu

Kategóriák: SEO blog

Császár Viktor István

2011 óta dolgozom az online marketing és a keresőoptimalizálás világában, 2015-ben alapítottam meg saját szövegíró vállalkozásom. SEO-ban, online marketingben, angol és magyar nyelvű szövegírásban tudunk segíteni az ügyfeleinknek.