Az internet világa rettentő gyorsan változik, mind felépítésre, mind tartalomra. Ez jelentős versenyhelyzetet teremt, és állandó feladatot ró keresőoptimalizálás tekintetében. Miután már másik két cikkünkben megismertettünk a prémium linképítés alapjaival, most segítségként megmutatjuk, mely módszerek a legújabbak, és ezért a leghatásosabbak a piacon.
A linképítéssel csalást követünk el?
Nagyon érdekes tény, hogy a Google a keresőoptimalizálás irányelveiben kifejezetten ellenzi a szándékos linképítést, és csalásnak írja le. Ezek alapján tilos bármiféle olyan linképítés, ami a honlap helyezésének javítására irányul. Az irányelv alapján csalásnak számítanak az alábbiak:
- Direkt olyan oldalak létrehozása, aminek fő célja a kereszthivatkozások elhelyezése, illetve túlzásba vitt linkcsere.
- Linkek adás-vétele. Bármilyen termék, ingyenes termékminta vagy ellenszolgáltatás nyújtása linkekért cserébe.
- Kifejezetten az oldal helyezését célzó ügyletek.
- Kulcsszavakban túltengő linkekkel végzett marketingkampány.
- Szoftverekkel, robotokkal végzett linképítés.
Az eddig felsoroltakon túl pedig találhatók még további büntetést érdemlő tevékenységek, amit a Google sértő linképítésként kategorizál:
- Olyan hirdetések és reklámok, amiket cikkeknek álcáztak, de valójában fizetnek a bennük található, oldalhelyezést továbbító hivatkozásokért.
- Olyan szöveges hirdetések, melyekkel kifejezetten az oldal keresési helyezése javítható.
- Cikkekben, sajtóoldalakon elhelyezett optimalizált szövegű linkek, amiket széles körben terjesztenek.
- Aláírásokban vagy fórum hozzászólásokban elhelyezett optimalizált linkek. Ebben az esetben csak „nofollow”, azaz feltérképezésnél nem figyelembe vett link használata megengedett. Ahogy erről egy korábbi cikkünkben is írtunk, a közösségi oldalak többségének honlapbeállításai már alapvetően csak ilyen linkek elhelyezését engedik. Ezt a html kódban található rel=”nofollow” attribútummal érik el.
- Oldalak lábléceiben nagyfokú mértékben terjesztett linkek.
- Modulokba ágyazott linkek.
- Egyértelműen gyatra minőségű linkek, amik például könyvjelzős vagy mappa felépítésű oldalakra irányítanak.
Prémium linképítés – építsünk vagy ne?
A Google irányelveiben leírtak alapján egyáltalán nem építhetnénk linkeket honlapunk helyezésének javítására. Viszont a jelenlegi helyzetben oldalunknak esélye sincs versenyben maradni, ha tétlenül ülünk és várunk, ugyanis:
- A találati lista helyezés még mindig leginkább a honlapunkra mutató linkek minőségétől és számától függ, illetve
- minden valamire való versenytársunk kihasználja a prémium linképítés előnyeit, ezzel is növelve pozícióját a piacon.
A cél tehát megtalálni az optimális egyensúlyt ezen a területen a „jut is, marad is” elv mentén. Prémium linképítés nélkül ugyanis abszolút hátra szorulnánk a keresési listákban, ami jelentősen rontaná oldallátogatottságunk, SEO eredményeink, és ezeken keresztül akár a bevételünket is. Nézzük meg tehát, milyen úton-módon tudunk érvényesülni a prémium linképítés témakörében figyelembe véve és okosan betartva a Google irányelveiben írottakat.
A természetes prémium linképítés
Honlapunk és jómagunk számára is az a legelőnyösebb, ha mások csak úgy maguktól hivatkoznak rá saját oldalukon. Ez gyakorlatilag ingyen reklám, hiszen nem került közvetlenül nagy erőfeszítésbe. Természetesen a kedvelt és gyakran linkelt honlapok mögött komoly munka fekszik mind tartalom, mind pedig keresőoptimalizálás szempontjából. Fontos olyan tartalmat vinni rá, ami az olvasóknak és a Google-nek is egyaránt tetszik.
Egy-egy jól megírt cikkel könnyen felkerülhetünk a közösségi oldalak hírfolyamaiba, ami jelentősen meg tudja dobni a látogatottságot. És ha valóban minőségi módon készítettük honlapunk, akkor egy ilyen hirtelen „bumm” nem csak rövidtávon érződik majd, hanem lesznek állandó követőink, olvasóink. Az érdekes és hiteles tartalmakat szívesen ajánlják egymásnak az emberek.
A tartalmi linképítés alapjai
A tartalmi linképítés a minőségi tartalommal történő linképítéstől eltérő fogalom. Egy olyan hosszabb cikket jelent, ami más weboldalra kerül fel, és található benne a saját oldalunkra mutató link. Fontos, hogy a cikk témája legyen összhangban honlapunkkal, és a linket egy ehhez kapcsolódó kulcsszó alá helyezzük el. Betartva az alábbi néhány szabályt, biztosak lehetünk a megfelelő tartalmi linképítés használatában:
- A cikk szövege legalább 3000 karakterből álljon, a túl rövid tartalmat ugyanis a Google nem természetes szövegként értékeli.
- Csak egy linket használjunk a szövegben, ezzel ugyanis jelentősebb erőt képvisel az oldal. A linkek számával megegyezően ugyanis szétoszlik az oldal/aloldal értéke. Azt azonban érdemes megjegyezni, hogy ha csak mindig egy linket szúrunk be, azzal gyanús lehet a linkprofil, ezért itt is törekedni kell a változatosságra.
- A linket erősen releváns kulcsszó alá ágyazzuk be.
- A kulcsszó ahhoz az oldalhoz kapcsolódjon, amire a link mutat. Például egy közlekedési témájú oldalon megjelenő autókereskedésre hivatkozó linknél „autó vásárlás” kulcsszó.
- A cikket olyan honlapra helyezzük el, aminek témája valamilyen módon összefüggésbe hozható saját honlapunk tartalmával.
- A cikk tartalma és felépítése legyen érdekes és értékes az olvasó számára. Szövegezése során vegyük figyelembe a SEO tippeket és trükköket.
Ezeket az ajánlásokat figyelembe véve olyan írás hozható létre, amit a látogató szakmainak és természetesnek vesz. Az egy darab megfelelően elhelyezett link pedig éppen elég ahhoz, hogy felkeltse, ugyanakkor fókuszálja figyelmét.
Prémium linképítés tematikus oldalakkal
Minden téma felosztható altémákra, így a te honlapod fő mondanivalója is. Érdemes ezeket meghatároznod és külön oldalakat létrehozni rájuk. Így lehetőséged nyílik keresztlinkelésre, akár az adott altémához kapcsolódó szolgáltatásod vagy terméked esetében is. Javasolt az alterületekre blogokat indítani ezeken a külön weblapokon, így mindig tudsz valami újdonságot adni olvasóidnak, és alkalmad nyílik visszahivatkozni a fő honlapodra.
A cikk további tippekkel a második részben folytatódik: Modern prémium linképítés technikák