A linképítés a keresőoptimalizálás egyik alappillére. Épített linkek nélkül lehetetlen egy bizonyos rangsorolásnál magasabbat elérni a keresőben, bármennyire is jól megszerkesztett az adott blog. Olyan ez, mintha elvágnánk magunk körül a kapcsolódási pontokat, ezáltal pedig kimaradnánk a hálózatból.
Hogyan működik a linképítés?
A linkek kapcsolják össze egymással az interneten található weboldalak hálózatát: átjárót biztosítanak egyik oldaltól a másikig, ezáltal pedig számtalan újabb és újabb oldalhoz adnak hozzáférést. A linképítéssel tehát az a célunk, hogy a saját weboldalunkat hozzácsatoljuk a hálózathoz azáltal, hogy mi is különböző linkeket építünk be a szövegeinkbe, ezzel párhuzamosan pedig megpróbáljuk elérni, hogy más weboldalak a miénkre vezető linkeket helyezzenek el.
Milyen linkeket használjunk?
A szövegeinkben mindenképp helyezzünk el belső linkeket, amelyek az oldalunkon belüli webhelyekhez, például egy korábbi bejegyzéshez vezetnek. Ezekkel jelezni tudjuk (az olvasók és a keresőmotorok számára egyaránt), hogy melyik más aloldalainkat tartjuk még fontosnak.
A külső linkek használata is legalább ennyire fontos, annak ellenére, hogy ezzel úgymond sikerhez segítjük a konkurenciát. A keresőmotorok ugyanis arra is figyelnek, hogy milyen minőségű linkeket használunk.
Miért fontosak a linkek?
A link mindkét weboldal számára hasznos: annak is, amelyik közzéteszi, és annak is, ahová vezet. Ha ez a cikk például a szövegírás témakörről szólna, máris betehetnénk egy linket a saját, kapcsolódó aloldalunkra.. (Amit amúgy most meg is tettünk.)
Egy oldal értékét a Google keresőmotorja szemében az határozza meg, hogy hogy hány link mutat rá különböző megbízható források oldalairól, és hogy mennyiben segít az általa linkelt weboldalaknak. Ennélfogva, amellett, hogy kapcsolatokat építünk a saját oldalunkra vezető hivatkozások megjelenítése érdekében, az is jelentősen emelheti a keresőben elért helyezésünket, ha mi magunk is minél több minőségi oldalra hivatkozunk.
Mire érdemes odafigyelni?
A linképítés során a minőség mindig elsődleges fontosságú. A Google ugyanis nemcsak a linkek mennyiségét figyeli, hanem azt is, hogy ezek honnan származnak, illetve hová vezetnek. Ez alapján megkülönböztetjük a jó és értékes, illetve az értéktelen és ártalmas linkeket. Hogy a Google egészen pontosan mi alapján különbözteti meg a jó linkeket a rosszaktól, azt lehetetlen konkrétan megállapítani, néhány dolgot azonban biztosan tudunk.
A linkfarmokról származó, vagy az ide beillesztett linkek, illetve az értéktelen oldalak linkjei például egészen biztosan több kárt okoznak, mint hasznot. Ezzel szemben pedig a szakmai oldalak linkjei, a nagy olvasóközönséggel rendelkező, a Google által megbízhatónak ítélt helyek hivatkozásai mind jónak minősülnek.
Tudj meg többet a keresőoptimalizálás munkájából ide kattintva!