Honlapunk visszafordulási arányáról és a hozzá kapcsolódó tippekről korábban már készítettünk egy összefoglaló cikket számodra. Mos újabb 4 ötlettel állunk elő, ami nagyban segít neked, hogy javítsd ezt a mutatószámot.

1. Írjunk erősen kapcsolódó tartalmat

Honlapunk tartalmának készítésekor figyeljünk arra, hogy az minél inkább kapcsolódjon célunkhoz, célközönségünk elvárásaihoz és kulcsszavainkhoz. Szimplán a kulcsszavak halmozása vagy szétszórása az oldalon kevés ahhoz, hogy meg is tartsuk olvasóinkat. Értékes, a célközönséget valóban érdeklő témáról és módon kell tartalmat készítenünk.

A Google Analytics és Google Search Console ingyenes szolgáltatások segítségével képek kaphatunk arról, mivel tudjuk leginkább lekötni olvasóink figyelmét, mi érdekli őket valójában. Ez fontos, hogy ne pattanjanak vissza oldalunkról az első néhány mondat elolvasása után, mert az jelentősen rontja helyezésünket. A szöveget és egyéb kiegészítő tartalmakat persze célunknak megfelelően kell megválogatnunk. Más megfogalmazás és szövegezés szükséges termék vagy szolgáltatás értékesítésekor, hírlevél feliratkozók gyűjtésekor, vagy fizetett hirdetések elhelyezése érdekében készített blogoláskor.

Az egész stratégiánkat tehát megfelelően kell felépíteni a tartalom és annak megjelenése szempontjából. Az eredmény meg fogja hálálni, ha ezeket figyelembe véve javítunk honlapunk minőségét.

2. Vegyük fel honlapunkra a keresés funkciót

Sok visszapattanás megelőzhető azzal, ha beépítjük oldalunkra a keresősávot. Időnként a honlapra érkezők ugyanis mégsem találják azt, amit igazán keresnek, vagy szeretnének további tartalmakhoz hozzáférni. Ha valamennyire már felkeltettük érdeklődésüket és meggyőztük őket hitelességünkről, akkor szívesen böngésznek majd tovább.

Ehhez persze az kell, hogy a kereső funkció feltűnő és kézreeső helyen legyen megfelelő mérettel és megjelenítéssel. Emellett érdemes kihasználni a különböző kiegészítő elemeket, mint a kategórialisták, kapcsolódó tartalmak és ajánlott cikkek. Ezekkel a belső linkekkel tovább tudjuk az oldalunkon tartani az olvasót, és a honlapunkra való kattintási mutatószám is tovább javul.

3. Figyeljünk belső linkjeink elhelyezésére

Ahogy arról már cikkeztünk, fontosak az oldalra elhelyezett belső linkek. Megfelelő használatukhoz hozzá tartozik mennyiségük észszerű megválasztása. Nincs kimondott ajánlott link darabszám, de törekedjünk a mérsékletességre, és ne tegyünk minden mondatba vagy tagmondatba. A linkekkel telizsúfolt szöveg ugyanis összezavarhatja az olvasót.

Csak a nagyon releváns szavakhoz kapcsoljunk hivatkozást, illetve amin keresztül valóban az adott kifejezéshez kapcsolódó tartalomra irányítjuk az olvasót. A Google elemző rendszere sem támogatja a túlzott számú linkekkel telerakott oldalakat, ezért is hasznos áttekintenünk tartalmainkat ebből a szempontból.

4. Csak egy CTA-t használjunk

Sok weboldal tulajdonos elköveti azt a hibát, hogy mindenféle ajánlatot jelenít meg egymás mellett. Ezzel viszont túltelítjük a látogatót, így érdemesebb mindig arra az ajánlatra koncentrálni, amelyik a leginkább releváns az adott környezetben. Keressük meg azt az egyet, amit a látogató elé szeretnénk tárni, és egy jól látható CTA (kattintásra ösztönző elem) segítségével mutassuk meg azt!

Kategória: SEO blog

Császár Viktor István

2011 óta dolgozom az online marketing és a keresőoptimalizálás világában, 2015-ben alapítottam meg saját szövegíró vállalkozásom. SEO-ban, online marketingben, angol és magyar nyelvű szövegírásban tudunk segíteni az ügyfeleinknek.