A SEO PR cikk elengedhetetlen eleme a modern keresőoptimalizálásnak, ha erre nem költesz, akkor 99,99%, hogy nem lesz sikeres a vállalkozásod. Az alapelv egyszerű, de persze itt is lehetnek buktatók, amelyet jó, ha nem a saját pénzeden tapasztalsz ki.
Ebben a bejegyzésben elmondjuk, miről szólnak a SEO PR cikkek, miért ez a nevük, mennyibe kerülnek, és mi a legjobb stratégia a felhasználásukhoz.
Mi az a SEO?
A SEO az angol Search Engine Optimization kifejezés rövidítése, ami a keresőmotorok optimalizálását jelenti. Olyan megoldások, módszerek és feladatok tartoznak hozzá, melynek hatására a Google keresőben jobb helyen jelenik meg a weboldalad és azok aloldalai.
Hogy ez miért fontos? Gondolj bele, ha rákeresel bármire a Google-ben, akkor felülről lefelé elkezded átnézni a találatokat. Jó eséllyel már az első találatnál leragadsz, de biztosan nem fogsz 5-10 oldalnál többet megnyitni. Mások is ezt teszik, ha a weboldalad ebben az első 5-10 találatban lesz, akkor kapsz látogatókat, ha nem, akkor nem találnak rád az emberek. Emiatt mindent meg kell tenned, hogy minél jobb helyen legyél a kereső találati listáin.
A Google alapvetően két dolgot néz, amikor megalkotja a találati listákat. Az első, hogy olyan tartalmakat keres, melyeket válaszokat adnak a keresést végzők kérdéseire. Ha te a SEO PR cikkre kerestél rá, akkor olyan cikkeket listáz, melyek a SEO célú PR cikkekről szólnak.
A tartalom mellett az is fontos, hogy egy weboldalra és aloldalaira minél több link mutasson. Ezek ugyanis a Google szemében azt jelzik, hogy az adott anyag fontos, ezért sokan linkelik. Természetesen ez nem ilyen egyszerű, mert a Google-t sok ezernyi programozó írja, és mesterséges intelligenciával és gépi tanulással is rendelkezik, ezért alaposan elemzi a linkek hálózatát. Minél erősebb weboldal linkeli a tartalmad, annál fontosabbá válik – nem nehéz belátni, hogy ha egy vadiúj blog linkel, az kevesebbet ér, mint ha egy országos újság tenné ezt.
Fontos a relevancia is, ha egy addig csak kertészeti témával foglalkozó blog linkeli a SEO PR cikkről szóló anyagod, akkor kilóg a lóláb, hogy ezt bizony valaki pénzért vagy más előnyért tette neked.
A Google ugyanis elvileg tiltja a fizetett linkek építését, ezzel ugyanis befolyásoljuk a keresője találatait. Lehet ilyen cikkeket kitenni, azokat azonban meg kellene jelölni egy „sponsored” címkével, amiből a kereső is észlelné a szponzoráció tényét.
Hogyan működik a linképítés?
A linképítés egy olyan folyamat, amikor a weboldaladra, azok aloldalaira és cikkeire mutató linkeket hozunk létre. Ezek a linkek cikkekbe kerülnek bele, melyeket más emberek weboldalaira teszünk ki. Ahogy a Google észleli a linkek megjelenését, több bizalmat szavaz az oldaladnak, előkelőbb helyekre teszi ki a találati listákon, és több látogató érkezik hozzád a keresőből.
Ennek persze ára van, mivel ezek a weboldalak élnek, valakik rendszeresen cikkeket írnak rájuk, ami pénzbe és időbe kerül. Ha részesülni akarsz az oldalaik erejéből, neked is meg kell fizetni más munkaidejét. A linképítés ára tehát azt a munkát takarja, amikor valakik weboldalakat tartanak fenn azért, hogy többek között a te cikkeidet is megjelenítsék, és linket biztosítsanak belőlük a webhelyednek.
Milyen típusú weboldalakra kerülhet ki a linked?
A linképítés gyakorlatilag csak a rendelkezésedre álló pénzösszegtől függ.
Ha elképzelsz egy piramist, ahol alul a legolcsóbb lehetőségek vannak, a csúcson pedig a legdrágább, akkor többféle szintről beszélhetünk. A lehető legolcsóbb választás, amikor főleg külföldi szolgáltatók teleszemetelik az internetet a linkjeiddel. Ezeknél robotok böfögik be a weboldalad hivatkozását fórumokba, weboldalak hozzászólásaiba és hasonló helyekre, ezres, tízezres vagy még nagyobb volumenben. Az ilyen munkák ára olcsó, de gyakorlati hasznos nem nagyon hoz. A Google viszont rövid időn belül észleli a spamet, és az egész weboldaladat kitilthatja a keresőjéből. Az ilyen linkspamet általában akkor használják, ha valamilyen átverést vagy illegális dolgot akarnak árulni, ahol nem baj, ha kukázni kell a weboldalt egy rövid időszak után.
Az első komolyan vehető linképítési módszer a SEO PR cikknél az, amikor lejáró domain neveket vesznek meg a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek, majd magazinokat hoznak rajtuk létre. Ez az úgynevezett drop domain technológia, és Magyarországon (is) ez adja a linképítés nagy részét. A drop domainek nagy előnye, hogy volt már rajtuk weboldal, ezért erősnek számítanak a Google szemében. Ha az előző tulajdonosnak már nincs szüksége rájuk, akkor lejárnak, de a megszűnésük utáni pillanatban új tulajdonosok regisztrálják őket. Nem tarthatják meg az előző tartalmat, de a domain név még mindig erősnek számít, amire könnyebben építhetnek erős oldalt, mintha vadiúj domaint regisztrálnának.
A drop domaines oldalakra való linkelhelyezés olcsó, 3000-5000 Ft/cikk ártól indul. Egyes csomagajánlatok még ennél is olcsóbb árat adnak, de azoknál vigyázni kell, mert sokszor szinte nulla erejű oldalakat is ajánlanak bennük. A cikked és a linked ezekre a helyekre is kikerül, de a Google szemében nem sok SEO előnyt ad.
A SEO PR cikkek következő szintje a komolyabb magazinok, ahol a tulajdonos a legtöbb esetben nulláról építi fel a tartalmat, és a weboldal azért lett erős, mert megérdemli. Vannak látogatói, előélete és rendszeresen kerülnek rá ki komoly anyagok. Az ilyen oldalakra 10000-20000 Ft körüli összegért lehet kikerülni, és ez még nagyobb linkerőt adhat át a webhelyednek.
Ide lehet sorolni számos megyei hírlapot is, melyek rendelkeznek linkerővel, reputációval és olvasottsággal is. Ezek a hírlapok, mint a Vaol, Beol, Haol és társaik, 20000 Ft-tól érhetőek el, és jellemzően 40000-50000 Ft-os magasságokig mennek el. A komolyabb oldalak több pénzt kérnek el.
A linképítés csúcsán pedig az olyan országos portálok szerepelnek, mint az Index vagy a z Origo, ezeknél százezres tételtől kezdve lehet kikerülni. Az ár mindig attól függ, hogy a cikkünk mennyire látható részére kerül a portálnak, kell-e főoldal, melyik kategóriáról van szó, van-e kedvezményünk stb.
A SEO PR cikk elkészítése
Szövegíró vállalkozásként egyáltalán nem tetszik a trend, de a piaci folyamatok ellen nem tudunk mit tenni, ezért le kell írnunk, hogy hogyan működik a SEO PR cikk elkészítése. Az olyan linképítési csomagoknál, ahol 2000-3000 Ft-ra jön ki egy link, mely ráadásul már tartalmazza a szövegírást is, el lehet képzelni, hogy milyen minőségű tartalom készül. Az ilyen cikkeket a legtöbbször egy-egy SEO-snak feketén dolgozó, nem szövegíró írja meg. A minősége csapnivaló, de mivel magyarul van, a Google számára hordoz egy minimális értéket. Ráadásul az adott árban már annak a weboldalnak a fenntartása is benne van, amelyiken megjelenik a cikk.
Az ennél egy fokkal drágább szövegek már tényleg az adott témáról szólnak, önálló kutatást is tartalmazhatnak, és olvasni is jó őket. A létrejövő szövegek hossza változó, általában legalább 2000 karakter, aminek a megírása is belekerül 3000 Ft-ba, erre jön még a publikálás ára.
Profi PR cikket megíratni pedig akár 3 Ft-ba is kerülhet karakterenként, ezért az árért azonban már olyan tartalom készül, mely megállja a helyét az országos médiában is. Szövegíró vállalkozásként nem javasoljuk olyan tartalomírási szolgáltatás megrendelését, amely 1,5 Ft/karakter árnál olcsóbb. Ez az a határ ugyanis, amellyel Magyarországon ma, legálisan vállalkozva ki lehet hozni a tartalomkészítést. A szövegírás díja persze attól is függ, hogy mekkora mennyiségű önálló kutatásra van hozzá szükség, és mennyi anyagot rendelnek meg.
Linképítés – hogyan?
A linképítés folyamatában fontos, hogy természetesnek tűnjön, különben a Google nem veszi figyelembe az új linkeket, vagy még csalásként is értelmezheti őket. Fontos a fokozatosság, nyilván, ha egyik héten 0 linket kap a webhelyünk, a másikon meg 30-at, az feltűnő lesz. Új oldalaknál kisebb volumenben kell építkezni, aztán szép lassan, lépésről-lépésre lehet növelni a linkek számát.
A linkek létrehozásánál is változatosan kell dolgozni, nem szabad csak a megcélzott kulcsszavakat linkelni. Egyes esetekben a hivatkozás rákerülhet több szóra, mondatra, domain névre vagy olyan töltelékszavakra is, mint például a „kattints ide”. Ezzel a linképítő az internet természetesen létrejövő linkjeit imitálja, hiszen nem reális, hogy a weboldalunkra mindenki csak például a SEO PR cikk szóval linkel.
Fontos fejben tartani a minőséget is, 1 darab erős és megbízható oldalról származó link gyakran többet ér, mint 100 vadiúj, nulla tartalommal rendelkező helyről érkező. Az oldalak erősségét manapság a DA (Domain Authority) értékkel mérik, ezt a Moz.com cég tartja karban, és saját adatbázissal dolgozik. Az érték 0 és 100 közötti és logaritmikus eloszlású, ami azt jelenti, hogy 0-ról 10-re sokkal könnyebb eljutni, mint 10-ről 20-ra.
A DA értékeknél a 100-ast például olyan oldalak kapják, mint a Facebook, Magyarországon a 20-as DA érték felett lehet jó oldalakról beszélni. 40-as DA érték már nagyon jó, 60 pedig már ritka. Az Index jelenleg DA 78, az Origo pedig DA 72 értékkel rendelkezik. Ezekre kikerülve sokkal nagyobb SEO értéket kapunk, mint ha egy DA 10-es sima kis blogra teszik ki a cikkünket.
A Smallseotools ingyenes Domain Authority ellenőrzőjét ide kattintva éred el.
SEO PR cikk ára
Ahogy már írtuk feljebb, a SEO PR cikk ára erősen változó. Mi nem ajánljuk, hogy 5000 Ft/link alá menjen valaki, mert ezalatt csak a kamu szövegírókkal íratott, szemét jellegű oldalakra lehet felkerülni reálisan. Természetesen az előfordulhat, hogy egy-egy ajánlat beesik ezzel az árral, mert a tulajdonosnak pénz kell a projektjére. De huszasával, százasával nem érdemes nagyon olcsón linket venni.
5000-6000 Ft-ért már elérhető linkelhelyezés, mely egy rövidebb cikket is tartalmaz, 20000 Ft-ért meg már megyei portálokra is ki lehet kerülni. Ezeknél az ár elmehet akár 40000-50000 Ft-ig is, az országon hírportáloknál meg a százezres tételtől a határ a csillagos ég. Utóbbiaknál azonban nem csak a linkszerzés a lényeg, hanem jelentős látogatót is lehet szerezni a cikkelhelyezésből.
Főleg a nagyobb híroldalaknál fordul elő, hogy sokszor nem válaszolnak az egyéni megkeresésekre. De ha mégis, akkor is drágább árat ajánlanak, mint a SEO-s cégnek adott ajánlat. Ennek oka, hogy a SEO-sok rendszeresen szállítanak ügyfeleket, ezért mennyiségi kedvezményt kapnak, ami miatt jóval olcsóbban tudnak linket elhelyezni. Már csak emiatt is érdemes profi linképítő szolgáltatásait igénybe venni.
Ha SEO PR cikk érdekel, vedd fel velünk a kapcsolatot, partnereink segítségével felépítjük linkprofilodat, és a linképítést a szövegírástól kezdve, egészen a publikálásig elvégezzük a számodra.
SEO PR cikk és linképítés megrendelés
Lépj velünk kapcsolatba a SEO PR cikkeid elkészítéséhez, illetve a linképítéshez:
[wpforms id=”1567″]