Az angolul bounce rate-nek elnevezett kifejezés, a honlapodról visszapattanó látogatók arányát méri. A magyarul visszafordulási aránynak keresztelt paraméter azokat a látogatókat veszi figyelembe, akik ugyan ellátogattak egy adott weblapra, de ott semmilyen interakciót nem végeztek, sehova sem kattintottak azon (pl. belső vagy külső linkre, gombra). A honlapon eltöltött idő az elemzés szempontjából nem számít, csak az, hogy elégedett volt-e a látogató a tartalommal, megtalálta-e, amit keresett, vagy egyből tovább állt.

A Google nem tett közzé hivatalos információt arról, hogy a visszafordulási arányt figyelembe veszi a honlap találati lista sorolásoknál. Ettől függetlenül a SEO szakértők többsége azt vallja, hogy ez igenis hatással lehet a weblapok helyezésére, és fontos figyelmet fordítani a visszapattanó látogatók csökkentésére. Egyértelmű, hogy az oldalt felkeresőket egyébként is szeretnénk az oldalunkon tudni, érdeklődését fenntartani és minél inkább interakcióba vonni.

Ezért összegyűjtöttünk számodra 4 olyan tippet, melyekkel pozitívan befolyásolhatod honlapod visszafordulási arányát.

1. Javítsd oldalad betöltési sebességét

Kutatások szerint az oldalra látogatók többsége mindössze csak 2-3 másodpercet hajlandó várakozni egy oldal betöltésére, utána inkább becsukja és másikat választ. A magas visszafordulási arány legtöbbször a lassú betöltődéssel függ össze, ezért érdemes elsőként ezt letesztelni.

Szerencsére a Google ingyenes szolgáltatásai között találunk megfelelőt az oldalbetöltési sebesség tesztelésére is. A PageSpeed Insights elnevezésű eszköz az ellenőrzés elvégzését követően javaslatokat is tesz az optimalizáció érdekében.

2. Bánj csínján a hirdetésekkel

Nagyon frusztráló tud lenni az ajánlatokkal, kapcsolódó termékekkel telezsúfolt honlap. Könnyen elveszik benne a lényeg, a mondanivaló, az olvasó nehezen találja meg, amit keres, és emiatt inkább a bezárás mellett dönt.

Légy körültekintőek a hirdetések számával, nagyságukkal, megjelenési módjukkal. Ez kiemelten igaz a honlap mobilos változatára, ahol esetleg elsőként a promóciós sáv jelenik meg a látogatóknak, és ha ez túl hosszú, rá fognak unni a görgetésre. Mindenképpen ellenőrizd le a mobilos megjelenést is.

3. Formázd a tartalmat

Hosszú összefüggő szöveget olvasni nem könnyű, és már a puszta látványa is elriasztó lehet a látogató számára. Ezért nagyon fontos, hogy megfelelően tagold és formázd oldalaid tartalmát. Az alap SEO ajánlás, hogy egy bekezdés kb. három-négy mondatból álljon, és bátran használjunk szövegkiemeléseket (pl. félkövér vagy dőlt betűtípus) kulcsszavainkra. Ez segít a honlapot gyorsan átpörgető olvasóknak az információkeresésben, és akár belső linkeket is elhelyezhetsz mögöttük.

Az egymáshoz kapcsolódó tartalmakat érdemes alcímmel ellátva nagyobb szakaszokba gyűjteni. Ezek a címkék szintén vezetik az olvasó figyelmét, gyors áttekintést képesek adni az egész szöveg és a kisebb egységek mondanivalójáról. A tiszta, egységes megjelenés igényesség és bizalom érzetét kelti az oldal megtekintőjében.

4. Tekintsd át az egész honlapod

Ahhoz, hogy általánosan lásd eredményeid, a keresőoptimalizálás során fontos elemezni minden aloldalad adatait külön-külön. Lehet, hogy a magas visszapattanási arányt csak bizonyos bejegyzéseid okozzák, és akkor elegendő azokon változtatnod. Nagyobb átalakításra van azonban szükség, ha a teljes honlapod érintett. Ilyenkor akár az egész tartalommarketing stratégiát is át kell gondolnod és gatyába ráznod.

Az az eset szintén beszédes, ha oldaladon a látogatók általában sok időt töltenek el, mégis jellemző visszafordulásuk. Ilyenkor átolvassák a tartalmat, érdekesnek találják, tehát hasznos információk vannak rajta, csak további interakciót nem hajlandók végezni.

Ha a visszafordulási arányod és a tartalomkészítés rendben van, akkor foglalkozhatsz a prémium linképítés feladataival is. Amennyiben segítségre van szükséged ezen a téren, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Kategóriák: SEO blog

Császár Viktor István

2011 óta dolgozom az online marketing és a keresőoptimalizálás világában, 2015-ben alapítottam meg saját szövegíró vállalkozásom. SEO-ban, online marketingben, angol és magyar nyelvű szövegírásban tudunk segíteni az ügyfeleinknek.