A webáruház keresőoptimalizálás nem ördögtől való feladat, csak leleményesség, szövegírói tudás és némi gyakorlat szükséges hozzá. Elkészítettünk egy tervet, melyet követve akár te magad is végezheted a webshopod keresőoptimalizálását.
Webáruház SEO alapok
Első lépésként rendbe kell tenned a webáruház SEO alapjait. Ellenőriznöd kell az alábbiakat:
- keresőbarát URL-eket használ a rendszer?
- ki vannak töltve a meta cím és meta leírás elemek?
- mi a fő kulcsszó, kulcsszavak, melyek a webáruházra és az egyes kategória oldalakra vonatkoznak?
Ha ezek a feladatok rendben vannak, akkor kezdődhet a szövegírás.
Webáruház szöveg elkészítése
A webshop főoldalára el kell készítened azt a szöveget, ami a látogatókat fogadja. Itt keresőoptimalizálás célok miatt érdemes egy több száz szavas tartalmat írnod, melyben a megadott helyeken szerepelnek a kulcsszavak.
A tartalomba bele kell fűznöd a főbb kategóriák nevét, néhány húzótermék típusát, brand neveket és minden olyan dolgot, ami kapcsolódik a készlethez. Meg kell említened a shop előnyeit, az árukészlet nagyságát, a kiszállítást vagy minden olyan előnyt, amivel a vásárló ösztönözhető a vásárlásra.
Kategória oldalak szövegének elkészítése
Minden kategóriánál ki kell jelölnöd egy fő kulcsszót, s arra felhúzni a tartalmat. Természetesen ezt a kulcsszót használnod kell a kategória meta címében és leírásában is. Legalább a kategória szinteknél érdemes a meta elemeket kézzel megadnod, nem jelent sok időt, de jobb minőségű lesz a generált elemeknél.
A webshop kategória oldalának szövegét is úgy kell megírnod, hogy az érdekes legyen az olvasónak! A kulcsszavak segítségével minden esetben olyan tartalmat kell előállítanod, amely felvet egy problémát, arra megoldásokat ad, s végül ajánlja a kapcsolódó termékeket.
Egy jó példa erre az OTTO webshop, amelyet egy cikkben is bemutattunk. Ott a törölköző kategóriánál felvetettek egy problémát, mi lesz, ha a betoppanó vendéget csak régi törölközőkkel tudjuk fogadni? Ezután ötleteket adtak, mit kell csinálni az új törölközőkkel, hogyan lehet megvédeni ezeket. Majd végül ajánlottak szetteket a készletből, s kiemelték, miért jók ezek a törölközők a vásárlóknak.
- A kapcsolódó elemzést itt olvashatod: Esettanulmány: webshop SEO és szövegírás az Otto webáruháznál
Pontosan erre kell törekedned neked is a webshop szöveged elkészítésekor.
Blogolás, PR cikkek
Ha megvannak a kategória oldalak szövegei, akkor még érdemes gondoskodnod a termék adatlapok meta elemeiről, a meta címről és leírásokról. Általában olyan sok termék van egy-egy webshopban, hogy ezeket nem érdemes kézzel beírni, ilyenkor nyugodtan te is generálj le meta elemeket valamilyen séma alapján. Az Amazon és az összes nagyobb webshop is így csinálja.
A jól megírt webbolt tartalmakat tovább erősítheted, ha rendszeres blogot írsz. A blog lehet a saját oldaladon, ekkor releváns és hasznos témákat kell feldolgoznod, s a kapcsolódó termékeke linkelned a shopból. A Google feldolgozza majd a szöveget, s látogatókat szállít neked, akik vásárolhatnak is.
Ha van rá kereted vagy energiád, indíthatsz külső blogot is, az olyan szolgáltatók, mint a blog.hu ideálisak erre. A külső blogbejegyzések értékes linket tudnak adni a webshopodnak, ráadásul, a blog.hu legjobb cikkeit az Index ki is emelheti a címlapjára, ilyenkor itt ingyen reklámot kapsz.
Már ezekkel a lépésekkel is nagyon szép eredményeket érhetsz el, de meg kell említenünk a PR cikkeket is. Ezek olyan cikkek, amelyek a webshopodról vagy a termékeidről szólnak, s valamelyik népszerű internetes újságban kerülnek publikálásra. Jóval drágább, pár ezer forintnál kezdődik a legolcsóbb megoldás, a nagyobb megyei hírportálok pedig már több tízezer forintot is elkérhetnek egy-egy cikk közléséért.
Előnye az, hogy igazi olvasók is olvassák ezeket a cikkeket, akik átkattinthatnak az oldaladra. Építheted az ismertséged, s a kihelyezett PR cikkek pedig erős linket is adnak a webshopod számára, mivel a legtöbb híroldal erősnek számít.
Összefoglalás és árak
A webshop SEO-jához összefoglalva az alábbi lépések szükségesek:
- technikai ellenőrzés, kulcsszókutatás
- webáruház főoldali szöveg elkészítése meta elemekkel
- webáruház kategóriaszövegek elkészítése meta elemekkel
- adatlapok meta elemeinek elkészítése
- saját blog írása rendszeres bejegyzésekkel
- ha van keret: blog írása rendszeres bejegyzésekkel egy külső blogszolgáltatónál
- extra: PR cikk rendelése
A magyar piacon már az első négy lépéssel is lehet eredményeket elérni, de az ötödik lépés, a saját blog is mindenképpen ajánlott. Természetesen a sikerek nagyban függenek a versenytől, Magyarországon is vannak olyan webshopok, melyek dominálják a szektorukat, ellenük nagyon nehéz versenyezni.
Az árak: ha minket kérsz fel a weboldal szövegeid és blogod elkészítésére, annak 1,5 Ft/karakter az ára. Ezért az összegért kulcsszavakkal bővített, érdekes szöveget írunk, melyet már csak fel kell tölteni a webáruházba.
A külső blogszolgáltatónál vezetett blogot is tudjuk vezetni, a cikkek megírása ilyenkor is 1,5 Ft/karakter. PR cikket pedig partnereinken keresztül tudunk biztosítani, a szöveget mi elkészítjük, a cikkelhelyezés áráról pedig mindig aktuálisan a partnerünk tud információt adni.
Rendeld meg webshopod tartalomfejlesztését nálunk: