Oldalunkon már olvashattál cikket a lokális SEO kiemelt fontosságáról, amiben bemutattuk 3 módszert a helyi keresőoptimalizálás felturbózására. Ebben az írásban még 3 hasznos tanáccsal gazdagodhatsz ezen a területen. Érdemes mindet áttekinteni és megfogadni, hogy minél több helyi látogató vetődjön oldaladra.
1. Szerkessz helyi tartalmat
A helyi hírekről, újdonságokról, eseményekről szóló tartalmakkal könnyen szerezhetünk követőket és ügyfeleket környékünkről. Minél többen kattintanak vagy követnek a tájunkról, annál jobb Google helyezést és SEO eredményt érhetünk el. Osszunk meg ezért közeli embereket érdeklő információkat, képeket, posztokat.
A lokális témákhoz könnyen hozzáférhetünk, ha nyitott szemmel járunk. Emellett előnyös együttműködni a helyi médiával: helyi hírportálok, televíziók, újságok. Ha valamiben szakértők vagyunk vagy azzá válunk, és a reklám érdekében hajlandók vagyunk akár ingyenes kommentálást bevállalni, a sajtó emberei új eseménykor készségesen megkeresnek minket. Cserébe kérhetünk partnerlinkelést és közösségi médiában való megosztást.
Saját Facebook oldalunkon is megoszthatjuk a kapcsolódó anyagokat, ami pozitívan hat majd követőink számára. A Google elemzésénél számít a közösségi médiában történő interakciók száma, ezért néhány jó poszttal megbízhatóvá tehetjük oldalunkat.
Ha honlapunk elérhetősége több felületen is megjelenik, az mind növeli ismertségünket és pikk-pakk emelkedik az oldalunkra látogatók száma. Sok termék és szolgáltatás értékesítésekor különösen előnyös, ha a közelben élők tudnak rólunk. Időt és pénzt spórolhatnak vele ők, és mi is.
2. Építs ki partnerlinkeket
Az offline és online üzleti partnereinkkel kialakított kapcsolat megjelenítése honlapunkon jelentős előnyt jelent a keresőoptimalizálásban. Mások weblapján a mi oldalunkra mutató link erősen hozzájárul a minél jobb helyezéshez a Google találati listájában.
Ha földrajzilag közel lévő vállalkozások teszik ki honlapjukra a mi linkünket, akkor a Google is megtanulja, hogy van súlyunk az adott területen, ismertek, megbízhatóak vagyunk. Ilyenkor a lokális keresésekben előbbre sorolva jelenhet meg oldalunk, mint más távoli cégeké. Lépjünk tehát kapcsolatba a közel lévő intézményekkel, üzletfelekkel, kisebb-nagyobb vállalkozásokkal, és építsünk ki linkpartnerséget.
3. Legyen „vélemények” oldalad
Az egyik leghatékonyabb reklám az ajánlás, és az emberek mindig megbízhatóbbnak tartják azokat a szolgáltatókat, akikről jó véleményt olvasnak. A Google általi besorolásban is lényeges információ a rólunk/ termékünkről/ szolgáltatásunkról szóló vélemények száma, illetve a bennük található minősítés. Különösen igaz ez a lokális SEO esetében.
Több szempontból nyerünk tehát az ügyön, ha kialakítunk weboldalunkon egy részt, ami értékelésünkről szól. Itt ügyfeleink közvetlenül írhatnak véleményt és adhatnak visszajelzést rólunk. Elégedettség esetén sokan nagyon szívesen megosztják tapasztalataikat másokkal, ezért érdemes ügyfeleinket írásban és/vagy szóban megkérni erre.
Felkérésként szólhatunk kiszolgálás közben, vagy küldhetünk automatikus emailt és egyéb online üzenetet. A Google figyelembe veszi a például Facebookon, a Foursquare-en vagy a Tripadvisoron található bejegyzéseket is. Jelentős előny persze, ha közvetlenül a Google Cégem felületen kapunk pozitív értékelést.