Korábbi cikkünkben már felsoroltunk 7 nagyon hasznos módszert SEO eredményeid javítására. Az alábbi írást elolvasva újabb 7 tippel gazdagodhatsz a keresőoptimalizálás területén, amiket alkalmazva tovább növelheted honlapod hatékonyságát.
1. Kulcsszókutatás
Honlapod eredményességéhez elengedhetetlen a megfelelő kulcsszavak ismerete és használata. Azonkívül, hogy ezeknek kapcsolódniuk kell szolgáltatásodhoz, termékedhez vagy témádhoz, mindenképpen meg kell vizsgálni, hogy valóban hasznodra válnak-e.
Az interneten már számos kulcsszókutatásra alkalmas szolgáltatás érhető el ingyenesen. Ezek segítségével általad eddig még nem használt kifejezésekre is bukkanhatsz, illetve felismerheted, melyeket hagyd el inkább. A Google Search Console aloldalanként megjeleníti azokat a kulcsszavakat, amikre honlapod megjelent a keresési listában. A Google Ads segítségével pedig havi lebontásban láthatod, hogy egyes kifejezésekre mennyien kerestek rá.
A piacon található olyan alkalmazás is, amivel a leglátogatottabb weboldalak vagy konkurenciáid kulcsszavait szűrheted ki. Ezeket felhasználva te is nagyobb eredményességet, jobb honlaphelyezést és több lehetséges látogatót érhetsz el.
2. Vesd bele magad a blogírásba
A SEO egyik alapja természetesen a megfelelő tartalom kialakítása. Ennek leggyakoribb megvalósítási módja a blogkészítés, szöveges alap és igényes kapcsolódó képek, ábrák elhelyezése. A blogban nagyon jól alkalmazhatók a már bemutatott SEO alapeszközök, mint a kulcsszóhasználat és a belső linkek.
A blog előnye, hogy mindig naprakész információval kedveskedhetsz olvasóidnak, akár rövidebb cikkekben is bemutathatsz újdonságokat. És ha mindezt minőségi módon teszed, akkor gyorsan egyre nagyobb olvasótáborra teszel majd szert. Törekedj a következetességre, és a fő célodhoz tartozó tartalmakhoz, hogy szakértőként ismerjenek el olvasóid.
3. Használd ki a Google Analytics szolgáltatást
A Google Analytics bekapcsolásával többféle módon elemezheted weboldalad, amik segítenek a SEO szerinti fejlesztésében. Ez a szolgáltatás önmagában nem hat a SEO számokra, de a rajta megjelenő adatokból leszűrheted, hogyan alakítsd át még vonzóbbá és megnyerőbbé oldalad. A növekvő látogatottság pedig pozitívan fog hatni a Google találati listájában lévő helyezésedre.
4. Készíts „Mások mondták” szekciót
A honlapodon rögzített vásárlói/olvasói vélemények jelentősen befolyásolják SEO-d teljesítményét. A Google is figyelembe veszi ezek számát és minőségét oldalad minősítésekor és besorolásakor. Emellett a többi felhasználónak szintén szimpatikus, ha találnak pozitív visszajelzést, sokkal inkább megbíznak majd benned és szolgáltatásodban.
Összekapcsolva weboldalad a Google Cégem felülettel, még tovább növelheted ismertséged és vevőköröd. Kérd meg bátran ügyfeleidet, hogy erre a felületre is írjanak rólad pár sort. Sokat jelentenek az itt gyűjtött vélemények, és a felületen keresztül lehetőség van ajánlásokat is tenni.
5. Használd ki a linképítés előnyeit
Honlapod tartalma mellett a másik alapvető jelentős SEO építőkő a linképítés. Ahogy már egy másik cikkünkben olvashattad, ezzel jelentősen javíthatod Google helyezésedet. Érdemes a tartalom növekedésével egyre növelni számukat. Pontos recept nincs, nagyon célpiac és témafüggő ez a terület, ezért javasoljuk SEO szakember bevonását a megfelelő stratégia kialakítására.
Kivitelezés szempontjából felkérheted partnereid kölcsönös linképítésre, de alkalmazhatsz akár drop domaines oldalakat is. Szintén hatásos a vendégposztok írása más honlapokon, vagy PR cikkek megosztása nagy hírportálokon.
6. Fordítsd előnyödre a 404-es hibát
Gyakori, hogy a hivatkozási linkek módosítása vagy egy aloldal törlése/ inaktiválása miatt elérhetetlenné válik a tartalom. Ilyenkor a tartalomkezelők, így a Google is a 404-es, „a keresett oldal nem található” hibaoldalt tölti be. Ez alapvetően egy nagyon egyszerű megjelenésű, semmitmondó oldal, ami akár végleg le is lombozhatja a látogatód.
Javasolt ezért ezt is saját honlapunknak megfelelően felturbózni, formázni. Jópofa képpel vagy dizájnnal igazán egyedivé teheted, plusz lehetőséged van fontos közlendőt, vagy akár belső linket is elhelyezni rajta. Így biztosabban megtarthatod az oldalad olvasóját, aki továbbmehet a beszúrt linkre vagy visszaléphet előző oldaladra.
7. Készíts oldaltérképet
Az oldaltérkép nagyon hasznos funkció, több szolgáltatáshoz is kapcsolódik, amivel jelentősen növelhető a SEO teljesítmény. Célja, hogy segítse az oldalad feltérképezését, átlátását. A WordPress képes önmagától frissülő térképekkel dolgozni, amit tovább feltöltve a Google Search Console-ba, újabb előnyhöz juthatunk. Ilyenkor ugyanis a frissen közzétett tartalmakról a Google rögtön kap információt, és gyorsabban beindexeli őket.