Kis- és középvállalkozásként a mi vásárlóink a környéken lakók, ők adják a bevételünket, és ha van egy üzletünk, ahová betérhetnek, akkor ez különösen igaz. Amennyiben szeretnénk elérni, hogy a Google minket találjon meg elsőként, amikor valaki az általunk nyújtott szolgáltatásra keres, akkor ebben a lokális SEO-nak lesz a legfontosabb szerepe.
Mindenképp foglalkoznunk kell tehát a helyeiket célzó keresőoptimalizálással, amit azért is érdemes használni, mert a vásárlóink számát is növelhetjük vele. Szeretnénk most bemutatni 3 tippet, hogy hogyan tegyük jobbá a lokális SEO-t.
1. Google Cégem profil aktualizálása
Google Cégem (Google My Business) profilunk karbantartása az első, amit meg kell tennünk. Ha a https://www.google.com/intl/hu_hu/business/ oldalon még ezt regisztráltuk a vállalkozásunkat, akkor fontos, hogy itt mielőbb létrehozzuk a saját profilt. Találkozhatunk olyan esettel, hogy a Google helyi idegenvezetője, vagyis valaki más már ezt a fiókot létrehozta. Ebben az esetben nincs más teendőnk, csak annyi, hogy Google felé jelezzük, hogy ez az üzlet valójában a mi tulajdonunk, így azonnal elérhetővé fog válni számunkra a fiók.
Ha egyszer kialakítottuk ezt a profilt, akkor a következő lépés, hogy a karbantartásáról is gondoskodnunk kell. Mindig érdemes megjeleníteni a változásokat, vagy ha esetleg rendkívüli nyitva tartással üzemelünk, és hasznos, ha az ügyfelek kérdéseire vagy a véleményekre is visszajelzünk.
Ez segíti a munkánkat, hiszen a meglévő ügyfelek elkötelezettek lesznek és ezzel együtt az új vásárlók bizalmát is jóval könnyebben el tudjuk nyerni.
Amint a Google Térképre rákerülünk arra is egyre komolyabb esélyünk lesz, hogy az érdeklődők figyelme felénk fordul.
2. A céges adatok következetes megjelenítése
Fontos, hogy kifejezetten konzisztensen használjuk a céges adatainkat, hogy a Google és hasonló keresőprogramok pontosan megértsék őket. Itt arra gondolunk, hogy Bt. esetén a megjelenítés vagy mindig Bt. legyen vagy használjuk következetesen kiírva a Betét Társaság kifejezést. Szintén nem javasolt váltogatni a rövidítés és a teljes cégforma nevének kiírását Kft., Zrt., EV. esetében sem.
Ugyanígy nagyon oda kell figyelnünk a címek megadásánál, mert vannak olyan helységnevek, mint Szombathely vagy Szhely, ami kicsit trükkösebb, és ez okozhat problémát. Ha ezt váltogatjuk, vagy csak akár a krt. és a körút írásmódjában nem vagyunk következetesek, akkor a keresőmotorok nem a kívánt eredményt fognak hozni. Jusson eszünkbe, hogy valójában csak robotokról van szó, melyek rengeteg adattal dolgoznak. Megalkotói legtöbbször nem a magyar nyelv sajátosságait veszik figyelembe, így talán jobb az elővigyázatosság, könnyítsük meg a dolgukat.
3. Jelenítsük meg a holnapunkon elérhetőségeinket
A pontos címadatok feltüntetése elengedhetetlen, hiszen a Google a weboldalunkat újra és újra meg fogja vizsgálni. Úgynevezett widgeteket is használ a Google Térkép, ami lehetővé teszi, hogy megjelöljük hol található az üzletünk és ezt még a honlapunkon is ingyenesen megjeleníthetjük. Ez nagy előny lehet, hiszen színvonalas megjelenítést kölcsönöz és ezzel együtt a vásárlók könnyen hozzá tudják adni címünket saját mobiljuk térképéhez, így pedig könnyen odatalálnak hozzánk. Ez egy alap lépés a keresőoptimalizálás területén.
Érdemes minden címünket megadni a honlapon, ha több üzlettel vagy épülettel, esetleg telephellyel rendelkezünk, persze főként akkor, ha mindenhol számítunk vásárlókra. Preferált az a megjelenítés, amikor helyszínenként külön-külön aloldalt hozunk létre, ahol megjelenik a pontos cím, a kapcsolatfelvételi lehetőségek, talán még a Google Térkép is, illetve, hogy mikor vagyunk nyitva, vagy bármi más, ami fontos lehet. A Google Cégem elsősorban mindig a fő üzlet lokációját jelöli pontosan, de ha az előbbiek szerint aloldalakat veszünk fel, akkor azt is jelzi majd az ügyfélnek, hogy más címen is kereshet minket.
A lokális SEO-t is tökéletesen kiegészíti a linképítés, a prémium linképítés szolgáltatásunkkal már pár hónap alatt nagyon látványos sikereket érünk el az ügyfeleinknél.